Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EvilEd
Ok AWWD, ska höra med verkstaden (verkstäderna) om det.

/ed
Användarvisningsbild
av AWWD
Så var då de bakre hjälpramsbussningarna bytta, de nya dessutom limmade. De visade spår av att ha rört sig, men....

...klonkandet lever vidare precis som förut :twisted: :twisted: :twisted:

Nu är budet att det trots allt är fjädrarna som är källan till ljudet och att det krävs det berömda inlägget av gummi (som det visade sig är standard från sena -04:or).

Återkommer med rapport efter nästa åtgärd (och dränering av plånboken).

/AWWD
av nevyn
Får du betala för byte av delar som inte behövde bytas?
av Pebben
Jag köpte min V70 för c:a 2 veckor sedan, då var det vibrationer pga. obalanserade hjul. Jag köpte bilen ändå men de skulle fixa det. När jag hämtade bilen visade det sig att det kvar missljus i framvagnen. Skulle mer kalla det för knarrande än klonkande men kanske nån blandning :)
Iaf. tvängde jag in på Brandt i Vänersborg och det första han gjorde var att åka med och själv lyssna på ljudet. Efter 2 minuter sa han att jag tror det är stötdämparna eller de vulkade infäsningen.
De fick ha bilen några dagar och ringde några timmar senare och det visade sig att det var glapp i stötdämparna, båda fram och dessutom var båda vulkningarna paj.
De bytten till en väldigt låg kostnad av 16700kr, som hittat :) Tur att man inte själv måste betala det.
Tyst blev bilen iaf. Knäpptyst. Så en efter en lång historia kan jag rekommendera Brandt för er som bor här och ni andra kan väl be dem kolla just de sakerna.
Användarvisningsbild
av AWWD
nevyn skrev:Får du betala för byte av delar som inte behövde bytas?
Jajamensan...

/AWWD
av EvilEd
Pebben, kostade det verkligen 16700kr att byta 2 dämpare fram?
Ok, man är ju van vid "Volvopriser" hehe...men 16700kr?

Mvh
/ed
av Pebben
Japp det gjorde det, det inkluderade arbete och även de vulkade bussningarna som jag nämnde.
Det handlade om 2st främre stötdämpare, löjligt dyrt måste jag säga :)
Det skall tilläggas att det är en R med Öhlinsdämparna som är ställbara. Om jag minns rätt så tror jag att han sa att dämparna i sig kostade 5700kr/st.
av EvilEd
Ok, tur att man bara har en "snilk" modell då :wink:
av Pebben
Ja jag hoppas verkligen att jag slipper betala ett sånt byte själv framöver ;)
av cme
Pebben skrev:Jag köpte min V70 för c:a 2 veckor sedan, då var det vibrationer pga. obalanserade hjul. Jag köpte bilen ändå men de skulle fixa det. När jag hämtade bilen visade det sig att det kvar missljus i framvagnen. Skulle mer kalla det för knarrande än klonkande men kanske nån blandning :)
Iaf. tvängde jag in på Brandt i Vänersborg och det första han gjorde var att åka med och själv lyssna på ljudet. Efter 2 minuter sa han att jag tror det är stötdämparna eller de vulkade infäsningen.
De fick ha bilen några dagar och ringde några timmar senare och det visade sig att det var glapp i stötdämparna, båda fram och dessutom var båda vulkningarna paj.
De bytten till en väldigt låg kostnad av 16700kr, som hittat :) Tur att man inte själv måste betala det.
Tyst blev bilen iaf. Knäpptyst. Så en efter en lång historia kan jag rekommendera Brandt för er som bor här och ni andra kan väl be dem kolla just de sakerna.
Vilka vulkningar menar Du? Övre fjädersätet i fjäderbenslagringen?

Magnus
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Remmen ska bytas efter 10 år även om b[…]

Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]

Hej, jag är ny här på forumet d&[…]

Stötdämpare bak