Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Hur vet man det då.. jag var lite halvhängig en dag för några veckor sen, var det vanlig influensa eller svin, eller bara nått annat..

/L
av matzen10
Loner skrev:Hur vet man det då.. jag var lite halvhängig en dag för några veckor sen, var det vanlig influensa eller svin, eller bara nått annat..

/L
Baconsnuvan är som vanlig influensa fast mer långdragen och ihärdig. Inte ovanligt med sängläge i 6 dagar. I eftermälet märks en försämrad lungkapacitet som kan hålla i sig i flera månader. Symtom på försämrad lungkapacitet är t.ex. att man blir flåsmätt samt att det rosslar/bubblar i lungorna vid ansträngning.

/Matz
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tog sprutan o fick en stark reaktion av den.
illamående, ont i huvet mycke febar o lite dungt att andas.

dagen jag tog sprutan märkte jag inget, men dan efter var jag helt utslagen, sen måde jag normalt dan efter igen
Användarvisningsbild
av Guligan
Loner skrev:Hur vet man det då.. jag var lite halvhängig en dag för några veckor sen, var det vanlig influensa eller svin, eller bara nått annat..

/L
Haha, ja det var ingen influensa vare sig svinis eller säsongens du hade. Har man flunsan så går det inte så obemärkt förbi kan jag lova...
av *pettson*
En bekant har haft det och han hade inte mera flunsa än nån annan gång, feber, ont i huvudet, matt i kroppen. Var hemma två veckor. Hans fall är labverifierat från vårdcentralen så det lär inte varit nåt annat.
Tjejen har just varit hemma två veckor för exakt samma symtom, blivit testad två ggr på vårdcentralen och en gång på lasarettet, men hade inte svinvarianten.
av metalHJ
Det är det jag också tänkt på, det måste ju vara knepigt själv att veta om man har svin eller inte! Desutom reagerar ju alla olika, vissa märker knappt av sjukdomen men har ändå smittan och smittar andra som kanske blir dödssjuka istället.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Nu har jag inte haft Svininfluensan (ta i trä), så jag kan inte jämföra med den... men, det jag har haft oturen att åka på 2 gånger är Kräksjukan (vetefan varför den kallas så när man sprutlackerar lika mycket som man spyr).
Riktigt obehagligt ! & man kan väl säga så här.... jag skulle betala dyra pengar för att inte behöva gå igenom den pärsen igen.
Hade inte varit fel att vara en av de 20% av befolkningen som har den gen som innebär att de är immuna mot kräksjukan.

Men, för att återgå till Svinflunsan...valde att inte vaccinera mig då jag är mer rädd för eventuella biverkningar av vaccinet & själv inte tillhör någon riskgrupp.

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]