Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
En dämpare har pajat på min 855 glt -96a. När den stått ett tag så sjunker ena sidan ner så bilen lutar :( har sett att dämparen läcker olja. De är som sagt dyra, ca 2500-3000:- styck tror jag. Jag vore också intresserad av en billigare lösning än att byta dämpare..
av Greeken
okej skit också :x men hur gör jag nu om jag vill göra på det billiga sättet och sätta dit vanliga stötdämpare....vad måste jag inköpa för att fixa det? Kanske är något som Onkel.Zeb kan göra med? :)

vanliga stötdämpare måste man köpa
hårdare fjädrar vad mer:?:
av Greeken
Nu måste jag ha ett svar av någon som är säker på sin sak. Jag har nivåreglerande stötdämpare. Kan jag köpa vanliga stötdämpare och nya fjädrar och sätta dit eller kommer det inte passa ? :???: :???: :???:
av martinuddh
Hej, du kan inte sätt dit "vanliga stötdämpare" från en tvåhjulsdriven v70 pga att nedrefästen ser annorlunda ut. Men det finns en firma i stockholmsområdet (tror jag att det va) som har börjat tillverka vanliga gas stötdämpare till awd/xc volvo så man slipper köpa nivåmatic för flera tusen.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]