Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det kan vara så Tomas. Jag läste om olika lampor Philips har att erbjuda. Det fanns bl.a en ECO-lampa som tydligen höll jättelänge men då var det inte så bra ljus. Alltså ju bättre ljus desto kortare hållbarhet :???:

/Kalle
Tomas88 skrev: Men hur är det med hållbarheten på dessa? Läste i någon annan tråd att de bara skulle hålla ca 3 månader.
Satte i mina 1:a september så vi får väl se om ett par dar om de slocknar :wink:
Ja jag kan bara rekommendera Osram night breaker eftersom jag testat dom mot Biltemas billigaste och skillnaden är klart märkbar. Jag fick en mycket bättre ljusbild, inte alls diffus som den var tidigare plus att du får ett mycket vitare ljus och som åtminstone jag uppskattar. Klart värt dom 252:- som ett par H4 kostade hos Mekonomen.
Stupid-Flanders skrev:
Tomas88 skrev: Men hur är det med hållbarheten på dessa? Läste i någon annan tråd att de bara skulle hålla ca 3 månader.
Satte i mina 1:a september så vi får väl se om ett par dar om de slocknar :wink:
Idag slocknade den ena :cry:
torbjorn_75 skrev:Biltemas lampor rockar fett!
Icke!
Kört med biltemas lampor i två bilar och det händer inte igen.
Bytte till philips och det blev lite bättre men när dessa gick sönder så fick det bli ett par nightbreaker och det ångrar jag inte en sekund.

Om ni ändå inte är nöjda så kika så ni inte kör runt med sönderblästrade glas vilket jag gjorde.
350:- för ett glas som lägger ljust där det skall vara är en billig livförsäkring.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Om Volvo spärrat första generationen av […]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]