...

Moderator: Moderatorer

hehe kan bara hålla med ! det ska faan vara polis , får bara skit och aldrig någon som uppskattar att dom faktiskt löser fall också , bara att dom inte gör något som kommer fram
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
Snuten kör fortare än tilllåtna hastighet utan blåljus. Tycker dom utnytjar sin makt som poliser. Tycker dom borde skärpa sig. Dom är ju lika trafikanter som alla oss andra. Alla poliser gör ju inte så. Jag drar inte alla snutar över en om samma kam. Men endel gör så. Bara blåser om en UTAN BLÅLJUS.
Ska man behöva dra det igen? En fråga som ALLTID, ALLTID, ALLTID kommer upp.

JA, en polis får köra precis exakt hur fort som helst utan att ha blåljus på! Det kan vara ett extremt brådskande fall där det vore väldigt olämpligt att ha på blåljus och siren påslaget. En person som vill ta självmord t.ex...
~Kalle~ skrev:Extremt brådskande att hålla 60 på en 50-väg. eller 120 på en 110 väg :wink:
Jag menar mer dom som tror att det är ok att köra lika fort som polisen bara för att blåljusen inte är på.

Det behöver inte vara extremt brådskande för att polisen ska kunna bryta mot hastighetsbestämmelserna.
~Kalle~ skrev:Extremt brådskande att hålla 60 på en 50-väg. eller 120 på en 110 väg :wink:
Personligen föredrar jag om målade polisbilar håller antingen 100 km/h eller 120 km/h på en 110-väg. Ligger de lite under vet man om att det är helt okej att köra förbi, ligger de lite över vet man att man inte ska göra det. Ligger dom däremot i prick 110 blir det bara en lång, lång orm...
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]