Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas O
Min koppling på min volvo 850 -93a beter sej konstigt.
Den börjar inte ta fören pedalen är halvvägs till golvet.
Kan det vara slavcylindern som är paj?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kolla nivån på bromsvätskan, är den låg kan det vara luft i systemet. Har det kommit in luft uppifrån kan det räcka med att trycka in slavcylindern med handen så man pressar tillbaka vätska till behållaren. Släpp tillbaka långsamt, annars kan det dra in luft runt packningen.
av östen
jag har samma problem med min, fast min blir sämre och sämre, sen får man pumpa lite på slavcylindern så blir det bättre, antar att den är kass, eller kan det vara luft i mitt system med? skulle vara intressant att veta
av megadeath
hej
Jag har/hade samma problem pedalen tar halvvägs till golvet, jag luftade systemet fick ut olja vid nippeln men sedan bara luft, jag misstänker att det är huvudcylindern som är paj eller att det inte kommer olja till huvudcylindern, olja har jag givetvis fyllt på.
Ska ringa till verkstaden och höra hur mycket de ska ha för att byta, jag försökte ta bort cylindern själv men bromsservon tog emot då jag skulle ta bort cylindern.

nu får jag anpassa gaspådraget då jag ska växla :-D :D
av megadeath
hej igen
Kanske kan det vara membranet som är slitet på huvudcylindern, då man trycker på slavcylindern så går oljan tillbaka till oljebehållaren, det bör väl vara stumt då man trycker på slavcylindern förmodar jag.
jag har haft bort slavcylindern och kollat packningen men den ser fin ut, har haft bort kolven på huvudcylindern (inkl packningarna) ser också fint ut men membranet är ju svårare att kontrollera funktionen på.
skall se om det går att köpa endast packnings sats.
av megadeath
Äntligen
jag är dum i huvudet.
i haynes rep bok står det att man ska lufta systemet med hjälp av pedalen??!!
Hrm, lufta genom att föra slavcylindern till sammanpressat läge trampa på pedalen upprepa ett par gånger sen färdigt, en man kan göra samma arbete som två -:D
Tror detta löser alla ämnen i dena tråden!
av megadeath
glömde skriva, öppna luftnings nippeln då ni för samman slavcylindern.
glad volvo ägare
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]