Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Eftersom det bara hörs när du lyssnar på radio skulle jag börja med att kolla antennen och sedan följa kabeln fram till huvudenheten

Glapp i antennkabeln kanske?
Eller, om motorantennen bara åker upp delvis, överslag i ngn brytare som sitter nära antennen?
Eller, antennkabel där isolering skavts av
Eller, listan blir lång
Till att börja med ska jag byta ut elantennen då den inte åker hela vägen upp, hjälper inte det får jag nog köpa ett avstörningsfilter :-)-)

/Kalle
Användarvisningsbild
av leiwi
~Kalle~ skrev:Till att börja med ska jag byta ut elantennen då den inte åker hela vägen upp, hjälper inte det får jag nog köpa ett avstörningsfilter :-)-)

/Kalle
Detta är nog en mycket god ide, flersektionsantenner blir lite "glappiga" med tiden , och din utnytjas ju inte ens fullt ut.
Japp, elantenn vill jag inte vara utan :) Jag tror också att jag köper Volvos "strömbrytare" så jag kan välja om jag vill ha antennen uppe eller nere :wink:
Nu har jag en ny antenn, den åker nästan upp till himlen :wink: Men problemen kvarstår. Tänke att jag far förbi en radiobutik i veckan som får lyssna på ljudet. Kanske blir till att köpa ett avstörningsfilter som 1a åtgärd.

/Kalle
~Kalle~ skrev:Hmm..... Jag har en kort antenn på taket + Volvos antenn vid bagageluckan som åker upp, dock bara halvvägs.. Vet inte vilken som används.

Det är faktiskt inget brus utan det "slår" och lever om ska se om jag kan spela in ljudet någon dag.
går antennen bara upp halvvägs får du väldigt dålig mottagning på den , försök få den att gå ända upp :D
hehe missade det där sista om att det inte låter som brus utan mer som dunk , Låter lite mysko om det skulle vara konen !! den spelar ju mer på cd:n , borde låta då också
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]