Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag ser ingen länk i alla fall? Vilken bil är det som åsyftas?

S6025t har dock 100% rätt i det han säger.
av Lövet
Nu såg jag den. Men nej, det är inte Xenonljus på den bilden.
av Anders16
Jag har en fråga till angående xenon. Är det endast på fjärrljus som det är xenon-ljus eller är det på både när och fjärr?
Hur mycket kostar det ungefär att konvertera till xenon så att det blir precis lika som fabriksmonterad xenon på en v70?
av s6025t
Volvos bi-xenon på v70N har xenon på halvljuset o halogen i helljuset men orginal xenon vinklas även upp o är tända ihop med helljuset så det lyser längre o bredare den funktionen finns inte på "vanliga" ljuset...... Vet inte hur svårt o mycket jobb det är o byta till xenon o vad som behövs här finns iaf. ett par xenonstrålkastare..... http://www.blocket.se/kiruna/Orginal_Xe ... ?ca=14&w=3
Användarvisningsbild
av Mini_ice
på en 05-bil är det lite knepigt att konvertera då den varnar för att spänningen är för låg, och till denna modell verkar det inte som att det räcker med att sätta dit en shunt som "lurar" bilen att det sitter 2x55w i stället för 2x35w.. prova att söka lite i detta ämne så får du upp ett svar..
av Lövet
Du behöver kompletta strålkastare samt alla delar till den automatiska ljusviddsregleringen = dyrt.

Om du verkligen vill ha xenonljus, köp en bil som har det från början.

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]