Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Snusar eller Röker du?

Jag snusar!
21
27%
Jag Röker!
9
12%
Jag feströker bara!
4
5%
Jag gör både och!
7
9%
Jag gör varken eller!
37
47%
av matzen10
Jaha, då var det dax att uppdatera beroendetråden för min del :P

Har lagt prillan på hyllan sedan 8 dagar tebax. 26 år fick räcka.
Abstinensen sitter i men slaget var redan avgjort på förhand; har man bestämt sig i själ & hjärta så har man..! Läs mer detaljerat på bloggen om du e intresserad så blir jag inte så långrandig här.
Cicaro/Cybermunk: Precis så är det! Har man bestämt sig så är de bar o åk! Av förklarliga skäl har således ingen plattv inhandlats än men nu "jädrar-i-min-låda" kommer det bli av inom några månader..! Jag hade tänkt mig (läs; beroende på vad frugan bestämmer...) en storlek som helt får dominera/bestämma övrigt möblemang i vardagsrummet. Någon gång kan man väl få göra en Wild and Crazy grej. Fast den blir inte monsterstor eller så, 40-46" passar rumsstorleken. Får komplettera plattv-tråden när det blir så dax.

Kör hårt! Och ni andra som funderar på att lägga prillan/fimpen på hyllan:
1. Förbered mentalt.
2. Förbered mentalt.
3. Skriv ner nackdelarna med missbruket och SE hur mycket vinst det finns i slutändan!
4. Förbered mentalt.
5. Inhandla nikotinplåster/tuggummi.
6. Sluta.
7. Ta abstinensen med njutning och känn friheten att själv kunna välja bort nikotinet! Ansök ev. om semester för att minimera återfall p.g.a. abstinensen (se mina fysiska sensationer på bloggen)
8. Köp plattv!
9. Håll emot! Prova aldrig, aldrig att "bara ta en snus för skoj skull"!

M V H
--> M10
av Cicaro
Strongt! Fortsätt så :-) Första veckorna är värst sen avtar abstinensen ganska fort(iaf var det så för mig) det är bara att hålla ut.

:-)-)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Det ena behöver ju inte utesluta det andra :wink: röker regelbundet & snusar portion på jobbet.

Litet tips till de som snusar & inte har för avsikt att sluta....testa Thunder portion eller lös.... dubbelt så mycket nikotin som i en vanlig prilla.... pirrar till under läppen precis som det gjorde första gångerna man snusade.

Sedan är en god cigarr under rätt omständigheter inte fel heller :) Någon mer än mig som röker cigarr ?

Vad är det man säger..... "Rehab is for quitters" :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag tycker att det är ett för starkt uttryck att säga att man skall sluta snusa/röka. Det blir för definitivt på något sätt. När jag slutade med snuset, så intalade jag mig att det var ett uppehåll på obestämd framtid. I själ och hjärta var jag alltså inte helt säker på att jag ville sluta, men lyckades ändå pga att jag inte lovade mig själv att det var för alltid. 8)
Användarvisningsbild
av camaro69
Efter att ha varit snusfri 1,5 år så började jag igen.

Det är så j-a gott och man mår så himla bra.

Känner mig inte motiverad att sluta just nu.
av Larzan
Har rökt mellan 86-02. Frugan stöttade mig igenom den värsta tiden med stort tålamod och förstående.
Det som fick mig att sluta var en rejäl tankeställare.
Frugan sa "Barnen och jag vill ju inte att du ska dö i förtid p.g.a. rökning, vi älskar dig så mycket "
När suget var som värst så poppade denna mening upp i huvudet varje gång och det tog inte många minuter förrens suget efter cigg var över.
Trappade ned i olika steg med ciggen. Från John Silver till Blend Ultima innan sista ciggen fimpades.
Nu idag så kan man sitta i en bilkö och känna cigglukten från en bilist i kön framför och känna illamående över detta.
Kanske är man mer känslig för röken idag än en ickerökare är.

Funderar du på att sluta, bestäm dig när du ska göra ditt uppehåll i rökningen och be om stöd från omgivningen. Det blir så mycket lättare då än med plåster och tuggummin.
av Cicaro
Larzan skrev: Nu idag så kan man sitta i en bilkö och känna cigglukten från en bilist i kön framför och känna illamående över detta.
Kanske är man mer känslig för röken idag än en ickerökare är.
.
Är nog inte helt otroligt, känner själv igen fenomenet att bli illamående av röklukt numer...
av *pettson*
Gjorde bägge och 1gång i 7års åldern... Har aldrig mera rört det.
Tömde lungorna och drog in fullt halsbloss. Blev ordentligt snurrig och höll på att hosta ur lungorna. provade inte mera.
Snusade röda lacket och svalde all tobaks saft. Spydde som en ... provade inte mera.

Så.. sen dess är man skattesmitare.

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]