Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikeyax
Tja.
i kväll när jag skulle åka hem från jobbe så kronglade det igen. bilen startade ialla fall snällt men det stod broms sev. erfodras och både ABS lampan och STC var tänd. när jag kom hem så koplade jag in PPC och då fanns det en massa fel medellande. :cry: så nu tänkte jag detta blir dyrt. kolla lite med multimetern och bilen laddar ca 14,1V när den går jag sen skönk batteriet till 12.1V när jag slog av motorn. Så imorgon ska jag ringa till Billia och kolla vad att nytt batteri går på. om det är dyrt vilket jag misstänker så blir det ett 70A från mekonomen, kostar 1498:- tycker det med är ett rån men va fan man måste ju för nu känns det osäkert. ialla fal så var det bara att radera fel koderna så var allt som normalt med bilen igen.
Godnatt
av sopwith
Jag har oxå en 01: S60 och den gör precis likadant som din, har ägt den i något år nu och kanske råkat ut för detta fenomenet 15-20 gånger, händer alltid på jobbet oxå ?:- och när temperaturen är runt 5-10 grader ute, har bytt batteri på min eftersom det gamla bara dog men problemet finns kvar även med ett färskt batteri så jag tror mera på någon motorstyrningshistoria men har inte brytt mig om att undersöka.
Köpte nytt batteri på Volvo och har för mig att det kostade 7-800:- nånting,
Användarvisningsbild
av CarMan
1500:- för ett batteri på mekonomen! har dom så höga prier på allt dom säljer?
Användarvisningsbild
av Mikeyax
Hejsan!
Nu har det gått ett tag sen jag skrev här sisst. det nua batteriet sitter i och det fungerar bra. Men det har varit en lite tendens till protest förut fast som sagt jag vet inte om det är batteriet.
Hur är ett batteri när man köper det nytt. Är det ful laddat??
Hur långt måste man åka för att ett bil batteri ska bli full laddat??

Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av wissel
En helt "gaelen" idé, när byttes bensinfiltret ?
Vad händer om det blir tätt eller fullt av skit ?
En tanke bara........ :-O)
CarMan skrev:1500:- för ett batteri på mekonomen! har dom så höga prier på allt dom säljer?
Har dom bättre saker så äre klart dom kostar mer, varför nöja sig med sjikprodukter från volvo ?
Men minst hälften av sakerna är billigare än på volvo.
Mikeyax skrev:Tja.
i kväll när jag skulle åka hem från jobbe så kronglade det igen. bilen startade ialla fall snällt men det stod broms sev. erfodras och både ABS lampan och STC var tänd. när jag kom hem så koplade jag in PPC och då fanns det en massa fel medellande. :cry: så nu tänkte jag detta blir dyrt. kolla lite med multimetern och bilen laddar ca 14,1V när den går jag sen skönk batteriet till 12.1V när jag slog av motorn. Så imorgon ska jag ringa till Billia och kolla vad att nytt batteri går på. om det är dyrt vilket jag misstänker så blir det ett 70A från mekonomen, kostar 1498:- tycker det med är ett rån men va fan man måste ju för nu känns det osäkert. ialla fal så var det bara att radera fel koderna så var allt som normalt med bilen igen.
Godnatt
vet inte vad andra säger , men 14,1v laddning var väl inte så dåligt vid laddning samt 12,1 vid stilla motor ?? ska man behöva byta batteri då ?? knappt ett nytt ger samma resultat;snudd på i alla fall , är väl 14,4 vid ladd och 12,5 stillla va ??

Gunga för hand (hårt) framåt/bak&[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]