Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Onkel.Zeb
Någon som vet om de är Nivåreglering på min bil ? Har även hört att om så är fallet kan man ändå byta ut stötdämparna mot vanliga...är det så?
Användarvisningsbild
av ketto
mest sannolikt att du har nivåreglering på din bil!

Har du såna här dämpare har du nivåreglering!

Bild
av Greeken
Jag kör en v70 awd 2.5T - 97 och är på jakt efter stötdämpare med. Vad jag har hört så sitter det på alla awd? Vad är för skillnad på nivå och vanliga stötdämpare är fortfarande oklart för mej :???:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nivådämpare gör så att bilen inte blir baktung, den håller samma höjd oavsett om du har full last i bagaget eller inte :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nivåreglering var standard på AWD- modellen. Så visst har du det om inte tidigare ägare bytt till vanliga dämpare.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Taxen47
Nivåmatic är väl en sats med dämpare och fjädrar och kraftigare övre stötd.fäste,anpassade till detta.Så att bara byta dämpare kan vara vanskligt, då fjädrarna är mjukare till nivåmatic.
av Greeken
Stötdämparna är inte billiga precis...och mina bak är helt slut. Men jaa finns det något annat sätt? Kanske byta ut så man får vanliga stötdämpare? :P
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]