NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Robbinb skrev:
john.h skrev:Om man går mellan valet och kvalet mellan Kinetic och Momentum.
Får man inte glömma att Kinetic inte innehåller Larm, detta kostar 3400 att köpa till.

vad snackar du om nu??? jag tror inte jag har larm på min momentum, men jag ska inte säga 100...
står det mellan valet och kvalet mella kinetic och momentum så finns det myycker mer tycker jag än larm isf, bara några exempel: nerlackad, backsensor, regnsensor, aut avbl backspegel, sen vet jag inte hur det är med IC: inflateable curtains dom är ju superviktiga. Xenon och dimmljus såklart
Jo, larm ingår i Momentumpaketet

Momentum, Ingår utöver Kinetic:

* Färganpassade trösklar och stötfångare fram/bak
* Larm - Volvo Guard
* Panelinlägg: Aluminium
* Parkeringshjälp, bak
* Regnsensor
* Spoilerljus, dimljus fram
* Vattenavvisande främre sidorutor
* Xenonljus - Bi-Xenon
Användarvisningsbild
av ThomasT
Man måste även tänka ett steg till... hur lätt är det att sälja en Kinetic när det finns massor med bilar som är bättre utrustade...

.
Användarvisningsbild
av StringerBell
ThomasT skrev:Man måste även tänka ett steg till... hur lätt är det att sälja en Kinetic när det finns massor med bilar som är bättre utrustade...

.
Man måste också tänka: kan jag klara mig en bil som inte är helt ny, men som fallit som en sten i pris, fortfarande har fabriksgaranti och ser helt ny ut för ett otränat öga? Det var så jag tänkte när jag skaffade en 15 mån gammal V50 och sparade MYCKET pengar...
av erc
ThomasT skrev:Man måste även tänka ett steg till... hur lätt är det att sälja en Kinetic när det finns massor med bilar som är bättre utrustade...

.

Bytte precis in en riktigt välutrustad Passat mot en ny Renault.

Bi-Xenonljusen gav... noll kronor extra
Parkeringssensorerna gav... noll kronor extra
Teknikpaketet gav... noll kronor extra
Trendlinepaketet med bland annat sportstolar gav... just det - noll kronor extra

Dragkroken och motorvärmaren gav dock en del...

Den typiska begagnatkunden värderar nog andra saker än detaljkunniga entusiaster på det här forumet. En solid vit Momentum utan nyckelavstängning av passagerarairbagen kan nog vara mindre attraktiv än en Kinetic med metallic och den där nyckelavstängningen.
Användarvisningsbild
av ThomasT
erc skrev:

.

Bytte precis in en riktigt välutrustad Passat mot en ny Renault.

Trendlinepaketet med bland annat sportstolar gav... just det - noll kronor extra

Dragkroken och motorvärmaren gav dock en del...

Den typiska begagnatkunden värderar nog andra saker än detaljkunniga entusiaster på det här forumet. En solid vit Momentum utan nyckelavstängning av passagerarairbagen kan nog vara mindre attraktiv än en Kinetic med metallic och den där nyckelavstängningen.
Jag påstår inte att man får bättre betalt på så vis, utan att det är betydligt lättare att sälja bilen. För att kunna bli av med den snålutrustade bilen kanske man måste dumpa priset istället för att de som letar bil inte bara ska titta vidare efter bilar med mer utrustning(men om man byter in bilen hos en handlare kanske det inte spelar någon roll...).

.
Användarvisningsbild
av Jensen
Limited Edt Kinetic är en Kinetic utrustad
bil, det finns ingen som helst skillnad
på bilarna, sen har man från ÅF valt att utrusta
bilarna med nyckelavstängning på airbagen samt mugghållare
i fram och bak.
Pris för en Kinetic med metallic 194900kr
pris för en Momentum med metallic 204900kr, sist
jag kikade fanns det inga Momentum med Met lack kvar, utan endast med
Solid Lack (199900kr)
Klart prisvärt med en Solid Momentumbil.
Bra att veta för den som inte känner till detta så går ej 1,8F att nybeställa
längre då man idag gått över till 2,0F på C30/S40/V50
Användarvisningsbild
av SvenB
Jensen skrev:Limited Edt Kinetic är en Kinetic utrustad
bil, det finns ingen som helst skillnad
på bilarna, sen har man från ÅF valt att utrusta
bilarna med nyckelavstängning på airbagen samt mugghållare
i fram och bak.
Pris för en Kinetic med metallic 194900kr
pris för en Momentum med metallic 204900kr, sist
jag kikade fanns det inga Momentum med Met lack kvar, utan endast med
Solid Lack (199900kr)
Klart prisvärt med en Solid Momentumbil.
Bra att veta för den som inte känner till detta så går ej 1,8F att nybeställa
längre då man idag gått över till 2,0F på C30/S40/V50
Jo, det finns Momentum kvar med metallic, gå in på bytbil.com och titta.
av Lövet
erc skrev: Bytte precis in en riktigt välutrustad Passat mot en ny Renault.

Nyckelordet här är att du bytte in bilen, inte sålde den privat. Bilhandlare går efter lista och struntar i utrustningen medans privatpersoner på ett helt annat sätt letar efter en bil som de vill ha.
av flink
Jag skulle säga ett du över lag får mer betalt för en bil med mer utrustning. Till och med bilhandlarna har en lista med priser för olika utrustningar på beg. bilar. Och som någon var inne på, så är den mer lättsåld och på så sätt slipper man dumpa priset om det finns många av samma modell ute. Detta gäller förståss som säljare och inte så mycket när du byter in den hos en firma även då firman i sin tur ser din bil som mer atraktiv.

Inget fel på Kinetic, köpte själv en kampanjbil men hade turen att alla inte hunnit bli beställda ännu, så jag kunde lägga till lite utrustning men fick vänta några veckor på bilen istället. Valde då Momentum eftersom den är så mycket snyggare med nedlackade lister, något som jag inte ångrat en sekund.

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]