Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Kan ta och uppdatera listan jag tidigare har skrivit med ett nytt oljud som kommit in i min vardag :) Diesel motor alá traktor :)
Jag lyssnar på det mesta utom hipphopp och sådan där skränig brittisk gitarrpop, till exempel Oasis. Några grupper och artister jag ständigt återkommer till är:
Tangerine Dream - gammla krautrockare
Redshift - skum och mörk elektronisk musik
Arc - (inte The Arc) ungefär samma konstellation som Redshift
Mark Shreeve - en av männen i Redshift och Arc
Vangelis och Jean Michel Jarre behöver knappast någon presentation, fast Jarre borde lagt av för längesedan. Nu lirar han mest tuggummitechno.
Jag är även lite förtjust i goatrance.

De senaste dagarna har jag lyssnat en del på Faun, Qntal, In Extremo, Schelmish och liknande band som är lite medeltidsinfluerade.

Då och då lyssnar jag även på stränbändning i form av Mercyful Fate/King Diamond, Iron Maiden och annan hårdrock modell äldre.
Det bästa jag vet att lyssna på är "Pink Floyd" och då deras liveinspelning "Pulse" som jag nog tycker är en av dom bästa Pink Floyd skivor som någonsin har gjorts ?:-/
Men för mej så är det nog det bästa band jag hört och fortfarande lyssnar på och det sen typ: från det att "UmmaGumma kom" ut ?:-/
Ja, såklart att jag är en "Hippie" från slutet av -60-talet och det eftersom jag född 1949 och fyllde :shock: 60 :oops: i somras så är det nog ganska naturligt :mrgreen:

Och som vi sa då: Peace :wink:
har en USB-sticka fullsmetad med allt mellan typ Eminen till Arvingarna med en avstickare mot In Flames, jag har så sjukt bred musiksmak så ni anar inte.

Blir det radio är det lika blandat där. Lyssnar gärna på Mix megapol på mornarna då jag avgudar adam, anders och gry som programledare, musiken och mängden reklam kan man diskutera. Brukar även klicka över till rockklassiker då och då eftersom dom varit duktiga nog att börja sända i Dalarna, där tycker jag det är tvärt om, Programledarna är skräp men musiken är kung!
Här snurrar det all möjlig musik. Dock inte dansband, jazz och opera.
(Kanske lär mig att uppskatta det i framtiden)
Mest synth som Depeche Mode, även "New Romantic" typ Human League, Ultravox.
Just nu snurrar dock Pink Floyds "The Wall" i datorns högtalare. Ibland smyger ZZ Top in oxå :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 31

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]