Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Abbe
Jag har en 960 -97. Tidigare har uppvärmingen/ avfrostningen av backspeglarna fungerat men nu har den ena slutat fungera. Vad jag vet så har inte den ej fungerade backspegeln varit utsatt för någon yttre påverkan. Någon som vet vad som kan vara fel?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ta loss glaset och kolla att det finns ström dit, men troligen är det glaset som är kass.
av AngkorThom
Tycker det är skit att det inte finns värme i backspeglarna på min 945'a -92. När blev detta orginal, kanske går att byta och installera nya med värme? Kostar väl skjortan...

H/P
Användarvisningsbild
av Sparkz
Spegelglas utan värme är ersatt till glas med värme, så köper du ett nytt glas får du ett med värmeslinga i även om du inte har det på bilen.
Vet inte hur mycket som är fördraget, finns det kabel ut i dörrarna är det bara att pilla ut en kabel i spegeln och sätta dit en knapp.
Eller byta knappen till elbakrutan till en som styr både bakrutan och speglarna är det nog, du kan ju ta loss knappen och se om det finns fler kablar i kontaktstycket än stift på knappen, isf är det nog fördraget.
av Abbe
Kollade idag. Det är spänning i kablarna. Lyckades mäta utan att lossa glaset. Jag fick nämligen inte loss glaset.
Enligt Bilia skall det vara ett hål på undersidan av backspegeln där man ska köra in en skrivmejsel å bända lite. Men det fanns inget hål under backspegeln. Visst, jag kunde ju slagit sönder glaset men det finns kanske någon som har en bättre ide?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det var på äldre 740 det fanns ett hål på undersidan. Då fanns det en ring att vrida på som låste glaset. På nyare bilar är det bara att dra loss det.

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]