Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tommyj59
har monterat farthållare på 855/97 men får ingen funktion vad kan det vara som inte är som det ska nån som vet hur man kollar att vacumpumpen funkar som den ska?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Du har naturligtvis monterat alla delar som behövs.
När jag monterade min farthållare så hittade jag felet,att en av kontakterna som sitter på pedalerna inte blev tillräckligt intryckt och då fick det ingen signal.Jag satte en bit möbeltass på den och då funkade den.Kontakterna vid pedalerna är ju nödbrytare och går ut om du bromsar eller trycker ner kopplingen.
Användarvisningsbild
av tommyj59
jag har monterat allt enligt konstens alla regler ska kolla kontakterna vid pedalerna
Användarvisningsbild
av Taxen47
Jag satte foten under fotbromsen och tryckte uppåt och då funkade den.Du vet att du måste ha minst 40km/tim innan den kopplar in :roll: Har du manuell låda?
av Exs
Är det inte just dom brytarna som man kan "kalibrera" genom att bara trycka ner pedalen, "dra ut" brytaren och sen när man släpper pedalen så trycker den brytaren till rätt läge?
av *pettson*
Jepp exakt så fungerar dom. Man drar ut dom och släpper upp pedalen sakta. Dom flesta i övrigt som inte fått det att fungera har inte kopplat in BÅDE vacum och el på pedalkontakterna. Sen får man anta att relä (behövs i en del fall) och säkring monterats under huven?
Användarvisningsbild
av tommyj59
Taxen47 skrev:Jag satte foten under fotbromsen och tryckte uppåt och då funkade den.Du vet att du måste ha minst 40km/tim innan den kopplar in :roll: Har du manuell låda?
ja jag har manuell låda
Användarvisningsbild
av tommyj59
tommyj59 skrev:
Taxen47 skrev:Jag satte foten under fotbromsen och tryckte uppåt och då funkade den.Du vet att du måste ha minst 40km/tim innan den kopplar in :roll: Har du manuell låda?
ja jag har manuell låda
och kontakterna går väl inte att sjustera dom har väl ett fast läge däremot så går det ju att sjustera broms ljus kontakten :(
Användarvisningsbild
av tommyj59
tommyj59 skrev:
tommyj59 skrev:
ja jag har manuell låda
och kontakterna går väl inte att sjustera dom har väl ett fast läge däremot så går det ju att sjustera broms ljus kontakten :(
tack för tipset nu funkar det om ja lyfter upp kopplins pedalen lite får väl prova med möbektassar annars får man väl införskaffa en ny ;-//
av *pettson*
Kontakterna går utmärkt att justera. Dra ut pinnen som ska gå emot pedalen rakt ut bara medans pedalen är nedtryckt.. Sen när du sakta släpper upp pedalen igen så knäpper det lite grand när pinnen justerar in sej perfekt.
är det så att en gått hädan för dej så kostar dom under 100kr att köpa på volvo.
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.