Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#344999
Jasså en GDI, du har kanske krökt ventilerna
#345129
Du skriver att du byt kamrem, o sen startar inte bilen, med den infon så får du tips på saker som kan bli fel vid ett kamremsbyte.

mennu säger du att du har haft toppen borte på grund av haveri, o efter haveriet & toplockstrenoeringen så startar nu inte bilen.

ganska stor skillnad för mig !!! det är ju het plötsligt många fler saker man kan glömma eller ha sönder / montra fel....


åter kom när du utförligt ha beskrivet vad ni exakt har gjort
#345170
tlt skrev:Hej ,jag har kanske varit lite otydlig...

-Kamremmen sitter rätt enl. märkningarna.
-Har inte kollat bränsletrycket men har tagit loss slangen efter regulatorn (före ht-pumpen)och det sprutar mycket när man vrider på tändningsnyckeln.
-Motorn startar och går när man sprutar i lite startgas eller när man häller i lite bensin i insuget .


//Tommy
"Motorn startar och går när man sprutar i lite startgas eller när man häller i lite bensin i insuget".
Men det är en GDI motor kompis!!! Ingen startgas eller bensin får användas! Det är inte konstigt att den inte startar :lol:
Tanka diesel...
#345367
gaggi77 skrev:
Tantan skrev:-gaggi77, GDI har inget med disel att göra, bara att det är Mitsubishis motor :roll:
Jaha!!! Visste inte f..!
Inte lätt att ha koll på alla dessa betäckningar i dessa dagar men för den som inte vet står GDI för Gasoline direkt injection
Ad-blue trix?

I bensinbilar på 80 och 90 talet, innan vi f[…]

Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]