Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hedlund75
Hej
Ska det vara så att kupefläkten går när jag stängt av bilen? Upplever att den blev så här när jag hadde gjort 12000 mila servicen. Den går så länge att den drar ur batteriet...
Tacksam för svar.
av marcbe
Det finns ju en funktion, "Afterblow", som kör kupéfläkten efter körning för att torka evaporatorytan från kondensfukt för att motverka bakterietillväxt = dålig lukt. Men den skall gå max 5 min, så om det drar ur batteriet är det nåt knas.
Användarvisningsbild
av leiwi
att kupe fläkten går varje gång du stannar bilen är fel !!,den sk blowout funktionen kan aktiveras i olika lägen även när bilen står still parkerad men går bara en kort stund
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hej hedlund75. Jag flyttar den här tråden till rätt modellkategori.

Mvh Kalle
Användarvisningsbild
av greeeken
hedlund75 skrev:Hej
Ska det vara så att kupefläkten går när jag stängt av bilen? Upplever att den blev så här när jag hadde gjort 12000 mila servicen. Den går så länge att den drar ur batteriet...
Tacksam för svar.

Du har nått fel då.
Den ska absolut inte komma igång och gå tills batteriet är slut.
Fläkten ska komma igång sommartid för att driva ur all funkt ur systemet.Kan starta 55 min efter att du stäng av bilen.
Men såhär års bör den inte gå o absolut inte tills batteriet är dött.
Kolla felkoder för det lär finnas.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser[…]

Ny Kartuppdatering

Hade en V60cc-21 för ett tag sedan. Köpt[…]

Åkte till affären för handling. Al[…]

Nästa elbil från Volvo?

Hursom, får hoppas att det finns några[…]