Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Hej, hoppas det är rätt forum men varför inte komma med fakta, spekulationer och ideer kring nästa årsmodell av de stora Volvomodellerna, MY11.
Nya motorer, växellådor mm. T ex vilka modeller som kan tänkas begåvas med powershiftlådan förutom 2,0F som redan har det eller XC med snåldiesel eller etanolmotorer?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tror inte detta är rätt tråd då den bara berör vissa modeller men jag tror inte att det blir revolution 2011. Plugin-lösningarna skall ju inte komma förrän 2012 och tror inte heller att mindre turbo/kompressormatade motorer (ex 1,6 liter) likt BMW m.fl har på gång kommer redan 2011. iaf vad jag kan gissa som lekman.

En bra sak blir dock 2,5 FT Bi-Fuel om man åker tjänstebil. Den skall komma i början av 2010 enligt det jag hört. En riktigt bra bil till snuskigt lågt förmånsvärde (60%).

Isf mer troligt med lite småuppdateringar på de modeller som redan finns ute inför MY11.
Användarvisningsbild
av V9097
C30 och C70 har ju precis fått sina facelifts, då där lär ju inget nytt hända.

Intressant är att faceliftad c30 kommer finns med 2,0F samtidigt som 1,8F utgår. Samma förändring väntar jag på s40 och v50 till 2011.

Start/stopp till v70/s80 1,6D DRIVe känns troligt. Jag gissar att Volvo jobbar hårt för att få ner den modellen under 120g/km
av para
XC60 interiört, där dagens nödlösning med en separat uppbyggnad för att visa radiokanalerna tas bort och funktionen flyttas ner till GPS-facket där det blir en skärm som std.
Måste ju bara komma snart.... bilen ser ju halvfärdig ut nu. eller?
av Amli
para skrev:XC60 interiört, där dagens nödlösning med en separat uppbyggnad för att visa radiokanalerna tas bort och funktionen flyttas ner till GPS-facket där det blir en skärm som std.
Måste ju bara komma snart.... bilen ser ju halvfärdig ut nu. eller?
Det får man verkligen hoppas! Som det ser ut nu är verkligen inte bra. Synd för det förstör hela, den så annars, fina interiören. Fixar dom till det tycker jag den blir klockren!
Sedan får man hoppas att en liknande skärm hittar till de andra modellerna. Känns verkligen lite billigt med de fula displayerna som sitter i nu.
Användarvisningsbild
av Jensen
V9097 skrev:C30 och C70 har ju precis fått sina facelifts, då där lär ju inget nytt hända.

Intressant är att faceliftad c30 kommer finns med 2,0F samtidigt som 1,8F utgår. Samma förändring väntar jag på s40 och v50 till 2011
1,8F har redan utgått och ersatts med 2,0F till S40/V50.
Användarvisningsbild
av Norrmannen
Bild

Volvo is preparing the next generation V70 and V50, and according to AutoCar, they could be the first in a new generation of wagons to scrap the conventional long roof and low driving position for a more SUV-like higher roofline and driving position.

“Within Volvo we are re-examining the estate (wagon) car and many people are currently scratching their heads,” a senior Volvo manager told Autocar at the recent unveiling of the XC60. “We’d be interested in your opinions.”

Volvo will also replace the S60 in 2010 and the XC90 will get a major makeover (including a possible diesel hybrid drivetrain) in 2010 with a replacement coming in 2012.

Spekulasjoner?
av Mr T
Norrmannen skrev:...and the XC90 will get a major makeover (including a possible diesel hybrid drivetrain) in 2010 with a replacement coming in 2012.
Oj, detta har jag missat totalt? Är det någon som hört samma sak från något annat håll?

En faceliftat XC90 med nya D5'an skulle sitta kanonfint. En total ersättning och/eller en hybrid känns längre bort men konstigare saker har ju hänt...

//Mr T
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser[…]

Ny Kartuppdatering

Hade en V60cc-21 för ett tag sedan. Köpt[…]

Åkte till affären för handling. Al[…]

Nästa elbil från Volvo?

Hursom, får hoppas att det finns några[…]