Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hei! Norske forum er det ikke hjelp og få, så jeg prøver her.

Mitt venstre bakhjul beveger seg MYE fram og bak. t.ex om jeg rygger & bremser, så hører jeg ett hardt klunk\dunk bak.
Om jeg sparker på hjulet bak på hjulet mot framover. så er det mye slakke! volvo kunne ikke finne ut av det. jeg byttet selv bussningen på staget som går framover uten det hjalp, va kan vere fel?

så har også dørlåsen venstre bak sluttet og fungere. fel kode lav, & høgt signal, noen som har input?
Senast redigerad av 1 vatnehol, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av hakank
Kan tyvärr inte hjälpa dig. Men för att klargöra problemet för andra. Det är alltså så att bakhjulet rör sig mycket i sidled? Och det Klonkar när du bromsar?

/Håkan
av J.F.S
Jag har tyvärr heller inget att komma med mer än en översättning:
Jag tar mig friheten att översätta: Mitt vänstra bakhjul rör sig MYCKET framåt och bakåt. Tex om jag backar eller bromsar så hör jag ett hårt klonk\dunk bak.
Om jag sparkar på hjulet i riktning mot framhjulet så är det mycket glapp! Volvo kunde inte hitta något fel. Jag har själv bytt bussningen på staget som går framåt utan att det hjälpt, vad kan det vara för fel?

hakank, som jag tolkar det är hjulet glappt i längsled.
av hansjkpg
vatnehol skrev:precis! tack for hjelpen med översätta!
vad händer om du ber någon ligga under bilen , när du sparkar , då kanske du kan se vad som rör sig . Något måste ju vara löst om hjulet flyttar på sig om du sparkar
Here we go :) : Jag har hissat upp bilen och bröt med ett spett/kofot på bussningarna och den jag bytte var den som jag såg rörde sig.

Ledsen att jag inte kan bidra med en lösning på problemet.

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]