Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norr
norr skrev:
micaelanna skrev:Min bakrutetorkare verkar inte ha något parkeringsläge utan stannar precis när den själv behagar. Inte direkt när jag släppt knappen, utan kanske något halvt till helt varv senare. Samma symtom på intervall och kontinuerligt. Bilen är en V70 2,4 -02. Finns det kanske inget parkeringsläge? Hmmm.....
Tar upp en gammal tråd igen.
Jag undrar om du kom fram till vad det är(var) för fel.
Jag har samma fel på min.
Någon som vet?
av norr
norr skrev:
micaelanna skrev:Min bakrutetorkare verkar inte ha något parkeringsläge utan stannar precis när den själv behagar. Inte direkt när jag släppt knappen, utan kanske något halvt till helt varv senare. Samma symtom på intervall och kontinuerligt. Bilen är en V70 2,4 -02. Finns det kanske inget parkeringsläge? Hmmm.....
Någon som vet?
av Hellrider
norr skrev:
norr skrev:
Någon som vet?
kablage,säkring,motor
av norr
norr skrev:
norr skrev:
Någon som vet?
Vete sjutton vad som hände med förra inlägget. Jag fick meddelande om "Debugmod" vad nu det är. Därför så blev det tre av samma inlägg.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
Hellrider skrev: Ja just precis,ta du och bege dig ner till en volvohandlare eller ring och kolla vart brytgränsen ligger,självkart så vet jag ju bättre än dig om hur modellbetckningarna funger så det är ingen idé att du försöker spela alan

det finns ju tex renaulter som är gjorda 02 som blir 05 or m.m men det visste du väl också

ge dig!
alla bilar som är från samma modell år har samma spec!
därimot så kan det som ja sa bli fel om man kör med nån av dom andra varianterna.

sen så ska vi inte blanda in fransmämnnen i det här, för dom är inte kloka!
ö nej,det är inte samma spec det kan skilja även om det inte händer ofta,alla gammla vps testbilar,m.m är ju alltid fel,sen finns det helt vanliga bilar som blir stående bortglömda hos fabriken,jag vet för jag hade nämligen en s80 05,men den var gjord 04,och då hade den även det gammla cem ´et så du behöver ju faktiskt inte uttala dig när du inte vet om du har koll,sen att det händer dessto oftare med renåerna e ju en helt annan sak
jag skulle vilja se hur en sån bil ser ut i datasystemet. har du regnummer på den?
Jag har svårt att tro att den inte komer upp som modelår 04

jag vet inte vad du pratar i för "enhet" då du bara skriver 04 & 05

Jag pratar modellår o inte årsmodell
av Hellrider
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
ge dig!
alla bilar som är från samma modell år har samma spec!
därimot så kan det som ja sa bli fel om man kör med nån av dom andra varianterna.

sen så ska vi inte blanda in fransmämnnen i det här, för dom är inte kloka!
ö nej,det är inte samma spec det kan skilja även om det inte händer ofta,alla gammla vps testbilar,m.m är ju alltid fel,sen finns det helt vanliga bilar som blir stående bortglömda hos fabriken,jag vet för jag hade nämligen en s80 05,men den var gjord 04,och då hade den även det gammla cem ´et så du behöver ju faktiskt inte uttala dig när du inte vet om du har koll,sen att det händer dessto oftare med renåerna e ju en helt annan sak
jag skulle vilja se hur en sån bil ser ut i datasystemet. har du regnummer på den?
Jag har svårt att tro att den inte komer upp som modelår 04

jag vet inte vad du pratar i för "enhet" då du bara skriver 04 & 05

Jag pratar modellår o inte årsmodell
Nä nu orkar jag F*n inte mer om det här babblet du hajar ju ändå inte,tro du det du tror så vet jag det jag vet!
Användarvisningsbild
av CarMan
inge raggnummer alltså?
av norr
Hellrider skrev:
norr skrev:
norr skrev: Tar upp en gammal tråd igen.
Någon som vet?
kablage,säkring,motor
Ja det var ju ett preciserat svar :roll: Jag får väl åka på märkesverkstaden och be dem kolla :(
Användarvisningsbild
av Loner
norr skrev: Ja det var ju ett preciserat svar :roll: Jag får väl åka på märkesverkstaden och be dem kolla :(
Nä det blev mycket pajkastning ett tag, men mitt bästa tips är att det är motorn som inte är som den borde, iom att den inte stannar där den skall.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
norr skrev:
Hellrider skrev:
norr skrev: Någon som vet?
kablage,säkring,motor
Ja det var ju ett preciserat svar :roll: Jag får väl åka på märkesverkstaden och be dem kolla :(
Jag tycker svarat var mycket ut tömande.
kolla dom där 3 sakarna i den turordning han skrev.
det är dom troligaste felen o den troligaste ordningen (fast det är kanske lättast att kolla säkringen först, men den lär vara hel!)

Det blir ibland dyrare skador på bilen att r[…]

Ökad komfort med 17”

Knappast någon som upptäcker den lilla […]

Front v70 stöldbegärligt

Tyvärr är V/XC70 08-16(mest MY14-16) myc[…]

Skumt fel b230ft

1 bar ca Turbon är speccad för att klara[…]