Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Var ut här på kvällskvisten och monterade extraljusen.

Dock så är jag inte så kry idag efter att ha fått vaccinspruta så jag orkade inte längre än att dra fast hållaren och extraljusen i den.
Konstaterade även att elen låg exakt som jag lämnade dem i våras! :D
Var lite orolig för att den skulle kunna ligga vart som helst eftersom motorn varit urlyft sen dess.

Så imorgon ska jag ställa koppla ihop kabelskorna, rikta in dem som jag vill ha dem och sen dra dit stabilisatorstagen.

Insåg också att det inte går att ha en mc stå framför bilen om jag ska ha extraljusen på bilen, varför gör man så korta garageplatser? :twisted:

/Anders

/Anders
Hade ingen aning om att KIA hade ett såpass snålt alt.

Enda jag vet är att de har en sjuhelvetes nybilsgaranti. Är det 7 år på alla modeller?

Tycker det är nåt även dyrare tillverkare borde anamma.
Det där är en 1.6d, miljöbilsklassad.
Motorn känns mycket starkare än den i volvos 1.6d, jag antar att det är det som gör att jag kan få ner förbrukningen så mycket mer än när jag kört DRIVe. Att motorn inte behöver arbeta lika hårt vid varje hastighetsförändring.

Det återstår väl att se hur bra garantin är i slutändan, jag har inte en aning.

Det jag kan säga nu är att den får duga under de dagarna som det tar för dom att få igång 9-5an / tiden det tar innan jag hittar en ny bil, vilket som nu kommer först, men att det är ett rejält junk i övrigt.
Motorn är fin, den ser bra ut utifrån och har bra med utrustning för ett lågt pris.
Men, klädseln ser ut att komma från 90-talet inredningen är plastig som på en 240 och komforten är inte mycket bättre heller.
Parkeringssensorerna verkar ha ett läge, av eller på. Dvs konstant piiiiiiiiip eller ingen varning alls.
Hade jag fått önska så skulle jag ha velat ha den motorn och den växellådan (möjligtvis med en 6e växel) i en S40N/V50 :)

mvh
Anders

/Anders
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 78

Felet kommer och går, bifogar felkoder. H&o[…]

CTEK Laddare (connect kabel)