Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

jo det tror jag att jag har, högtalaren tystnar ibland för att sedan bara börja spela igen!? och nej det är inte glapp i själva högtalaren i förardörren, har redan kollat!!
det jag skulle vilja veta är om det går högtalarkablar DIREKT till stereon eller sitter det nåt filter på vägen och i så fall var? har hört att det kan vara en kabel som är skavd mellan dörren å karossen men vill kolla lite andra möjligheter också! ge mig tips på var jag ska leta...kanske är huvudenheten som spökar?
Är en sc-805 med 8 högtalare.
:?: :?: :?:
av Rådlös
Jag kan berätta hur det var i min 245 -92. Det säger ju inte att det måste vara så för dig, men en fingervisning om hur det kan vara.
Jag hade glapp i min dörrhögtalare. Och jag klagade på det vid en service. Jag hann inte berätta färdigt förrän verkmästaren hade satt ett kryss på arbetsordern. Det var alltså ett känt fel att dom hade gjort en felmontering. Monterat kabeln med otillräckligt sling så att den hade blivit för sträckt och kanske gått av.
Felet kom först efter ett par år. En glappkontakt kan ju vara väldigt svår att upptäcka. Men förmodligen bytte dom kabeln? Det var en leasingbil då, så jag behövde inte fundera på priser eller arbetets omfattning.
av thunder and lightning
ingen som vet nåt annat? vill bara veta om det kan finnas nåt man kan kolla ovanför pedalerna eller ett kopplingsschema för högtalarkablarna.
Chippning av 940ltt 1996

Då har du bland de bästa chipen på[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller […]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Bara kör, det va på 50-talet man kö[…]

Avgassystem till volvo 940

Har fått en tid på verkstan lite l&aum[…]