- fre 20 nov 2009, 22:07
16000-service.
Jag ska byta kamaxelrem å spännrulle men jag är i valet å kvalet över hur sjutton jag ska göra med vattenpumpen.
-Om jag byter så får jag en fräsch vattenpump. Förhoppningsvis. Men man vet aldrig...
-Om jag inte byter (tät och inga glapp etc) så sitter ju det en pump som bevisligen snurrat i 16000 mil o visat att den är ett bra exemplar. O kan å andra sidan lägga av när som helst, kanske...
- Volvoverkstaden sa att dom max bytt 10 vattenpumpar vid 16000-milaservicen.
- Mekonomen vägrar byta rem om jag ej byter vattenpump samtidigt...
- Volvoverkstaden sa att dom inte hört talas om en Volvo V70, S60-80 som råkat ut för ett tvärt pumphaveri. Dock hände det på gamla 850 om jag förstod rätt.
HUUUUUR ska jag göööööra???!!!
Mvh
Jag ska byta kamaxelrem å spännrulle men jag är i valet å kvalet över hur sjutton jag ska göra med vattenpumpen.
-Om jag byter så får jag en fräsch vattenpump. Förhoppningsvis. Men man vet aldrig...
-Om jag inte byter (tät och inga glapp etc) så sitter ju det en pump som bevisligen snurrat i 16000 mil o visat att den är ett bra exemplar. O kan å andra sidan lägga av när som helst, kanske...
- Volvoverkstaden sa att dom max bytt 10 vattenpumpar vid 16000-milaservicen.
- Mekonomen vägrar byta rem om jag ej byter vattenpump samtidigt...
- Volvoverkstaden sa att dom inte hört talas om en Volvo V70, S60-80 som råkat ut för ett tvärt pumphaveri. Dock hände det på gamla 850 om jag förstod rätt.
HUUUUUR ska jag göööööra???!!!
Mvh
Senast redigerad av 1 -94 9000 2,3T cse, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo S80 2,4 170hk, -01
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner

- By ThorHammer