NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
Ok! jag trodde att det bara var rutinerade förare som gör dessa tester och att bilarna med samma årsmodell/motor skulle uppträda likadant.
Användarvisningsbild
av opA
Ynot skrev:Ok! jag trodde att det bara var rutinerade förare som gör dessa tester och att bilarna med samma årsmodell/motor skulle uppträda likadant.
Du tror väl inte att alla olika proffstestare av bilar får exakt på hundradelen samma resultat ? Jag menar.. 7,6 och 7,7.. vem sjutton märker skillnad ?
av Lövet
Accelerationstiderna som fabriken går ut på är sällan resultatet av några verkliga tider överhuvudtaget utan det är simuleringar av vad bilen klarar av under ideala förhållanden gjorda i dator.

Det är i stort sett bara Porsche där journalisterna klarar av att upprepa fabriksuppgifterna. Tänk då på att många utländska tidningar har före detta racerförare som skribenter men ändå inte klarar av att nå till fabrikens siffror med många bilar.
av Lazy
Ja nu är det det väl inte frågan om hundradelar när det diffar 0,5sek mellan testerna, men väder/förare spelar säkert en roll.
Skitsamma, bilen går kanonbra.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]