CarMan skrev:Hellrider skrev:Jensen skrev:Modellår 04 började extremt tidigt, som sagt redan i mars 03.
Därav att du kanske tror att en sån bil räknas som en 03.
Men om du fortfarande inte fattar att det kom så pass tidigt så kan du väl ta dig till en Volvohandlare och kolla upp detta och återkomma med ditt svar.
Egentligen onödigt, men ibland så förstår ju vissa inte, och då kanske detta är den bästa lösningen för att du skall förstå.
Väntar som sagt med spänning på ditt svar.
Ja just precis,ta du och bege dig ner till en volvohandlare eller ring och kolla vart brytgränsen ligger,självkart så vet jag ju bättre än dig om hur modellbetckningarna funger så det är ingen idé att du försöker spela alan
det finns ju tex renaulter som är gjorda 02 som blir 05 or m.m men det visste du väl också
ge dig!
alla bilar som är från samma modell år har samma spec!
därimot så kan det som ja sa bli fel om man kör med nån av dom andra varianterna.
sen så ska vi inte blanda in fransmämnnen i det här, för dom är inte kloka!
ö nej,det är inte samma spec det kan skilja även om det inte händer ofta,alla gammla vps testbilar,m.m är ju alltid fel,sen finns det helt vanliga bilar som blir stående bortglömda hos fabriken,jag vet för jag hade nämligen en s80 05,men den var gjord 04,och då hade den även det gammla cem ´et så du behöver ju faktiskt inte uttala dig när du inte vet om du har koll,sen att det händer dessto oftare med renåerna e ju en helt annan sak