Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Vad jag vet så har org konstantström, men klipper innan strömmen blir för låg så bilen inte startar.

Mvh Peter
Användarvisningsbild
av Loner
falcon skrev:Vad jag vet så har org konstantström, men klipper innan strömmen blir för låg så bilen inte startar.
Mvh Peter
Precis så misstänker jag att det är, ligger som ett projekt i sommar att kolla upp och bygga om om så är fallet.

Bild

/L
Användarvisningsbild
av falcon
Jag ska in med ett sådant, föga överraskande så är det huvudsakligen för kylväskan :lol:
Mvh Peter
Användarvisningsbild
av Ericsson
När någon listat ut hur man ev. kan koppla in som originalmonterat kan den väl kanske skriva, med bilder, en instruktion... ?

Är det någon, suck, mjukvara inblandad kanske?

Mjukvara är ju sådant som en annan producerar mest hela dagarna ändå känns det lagom träligt att behöva ha det överallt i bilen också. Det är väl bara en tidsfråga innan Bill Gates ska tjäna stålar på Windows For Volvo också
Användarvisningsbild
av Loner
Ericsson skrev:När någon listat ut hur man ev. kan koppla in som originalmonterat kan den väl kanske skriva, med bilder, en instruktion... ?
Kan du lita på, bara det blir lite bättre väder så skall man nog ut och rota runt i bilen :roll:

/L
av zecure
Hur har det gått med uttags forskningen.

Monterade uttag i min V70 -04 idag. Snopet så konstaterade jag att det slogs av med tändningen! :cry:

Söker nu efter att hitta en lösning.

Mvh Z
Användarvisningsbild
av Momentum
Har båda varianterna (i två olika bilar)

Lite märkligt är det hela

På den med eftermonterad så är det bara ström när man har tändningen påslagen, som påtalats tidigare

På det nya 2007 Classicen, där jag beställde uttaget på en gång så är det konstant ström men ingen varning i förardisplayen

Sen fattar jag inte att detta är extratillbehör på en bil i denna prisklass
av 323
I min -01 varnar den när något är inkopplat men bryter inte strömen när spänningen blir för låg :( . Det är orginalmonterat.
Användarvisningsbild
av Momentum
Nu vet jag att den inte bryter då spänningen sjunker
En helt död bil i måndags morse
Kvarglömd kylbox 16 timmar....
Användarvisningsbild
av falcon
En bekant har en -02a den varnar i disp om ngt är anslutet när bilen stängs av.

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Hej, Säljer ett använt men fint nyckels[…]