Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft min bil i 2 år och har också 25 minuter till jobbet och har aldrig laddat batteriet (med extraladdare) och har aldrig haft problem med att batteriet varit tomt.
Har för övrig ingen annan värmare så bränslevärmaren får gå ganska mycket.

Har även bränslevärmare i min gammla Volvo och när batteriet var dåligt så blev det såklart problem, men sedan jag bytt det så var det aldrig några problem.
25 minuter till jobbet ska funka bra
En liten "uppdatering" av mitt värmarproblem...
Felsökning a´1450:- hos min lokala Volvoverkstad säger: Fel på tempgivaren.
-Byt den då, säger jag & 2400:- stålars fattigare hämtar jag ut bilen. Värmaren funkar INTE!
-Nja, alltså, det blev lite dåligt med tid, säger verkstan... :roll:
Kan du lämna bilen på måndag, läs idag, så fixar vi till den?
Så in med bilen igen, två timmar senare är det fel på vattenpumpen. Dom vill att jag ska betala 2400:- till & dom står för arbetet... Strax för stängning, nytt samtal:

-Vi får den fortfarande inte att fungera, kan vi behålla bilen en dag till??? :evil:

Vad gör jag?? Fick ett första "totalpris" på två å fyra, sen vill dom ha 2,4tusen till & vad det kommer för pris i morgon törs jag inte ens gissa??!

Är det bara att acceptera det nya priset, eller kan jag hävda min rätt att dom lovat fixa den för 2400:- totalt?
*Depp*
Jag har gjort bedömningen att min får vara i ickefungerande skick. Jag skruvar ändå själv så jag slipper verkstadens timtaxa. Troligtvis är min vattenpump kass. Värmaren fungerar klockrent tills tempen kryper under 0. Calix har ett motorvärmarkit som kostar 2400kr omonterat. Det är med slangvärmare.
Krasch, pang, boom!! :evil:
Slutet på denna historia slutar i moll... Jag fick ett samtal från verkstan som då sa:
-För att få värmaren att funka så bör bränslepumpen flyttas bak. Så dom ville ha 7500:- för att få igång den, förutom dom två å fyra dom redan fått... RIDÅ!
Blir att köpa ett hopprep på Stadium & lägga det i handskfacket...
Surt är bara förnamnet...
Hepp!
Det var det nedrigaste..! Ska de inte kunna göra en ordentlig utläsning av felkoderna första gången så problemet blir åtgärdat..? Kanske inte går att läsa "så-långt-bak-i-felkedjan-på-direkten" MEN ska kunden då få betala för annat som byts på vägen?!

Undrar om det inte finns någon hemmapulare här på forumet som kan ta sig an din bränslepump/problem?! För inte skulle jag vilja betala för den lösning de anger...

/M10
woffe4476 skrev:Krasch, pang, boom!! :evil:
Slutet på denna historia slutar i moll... Jag fick ett samtal från verkstan som då sa:
-För att få värmaren att funka så bör bränslepumpen flyttas bak. Så dom ville ha 7500:- för att få igång den, förutom dom två å fyra dom redan fått... RIDÅ!
Blir att köpa ett hopprep på Stadium & lägga det i handskfacket...
Surt är bara förnamnet...
Hepp!
Jag hade en t6 -00 på den flyttades pumpen gratis fick en återkallelse då bilen var 4-5 år men det var för brandrisk sa dom då, värmaren funkade bra hela tiden jag hade bilen , 9 år, enda var då batteriet började bli dåligt kunde den missa att starta då det var riktigt kallt , blev bra efter batteribyte.
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]

Låter lite som det är delade meningar, […]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]