Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nxl
Tjena, är ny här och tänkte skriva mitt första inlägg nu Än så länge har jag inget körkort men den 29:e är det uppkörning Kan även säga att jag inte är särskillt bra på bilar men jag lär mej väll, om inte får ni säga till

Har även köpt en volvo (såklart) så jag tänkte börja med att fråga vad ni skulle gett för bilen.

* Volvo 740 GL Blackline -88
* B230F motor
* 99,9% rostfri (Omlackad för 2 år sedan p.g.a. att tanten som ägde bilen innan mig inte hade stängt motorhuven ordentligt så den blåste upp)
* Sommar och vinterdäck (hyffsade, sommardäck på aluminiumfälg)
* 27500 mil på mätaren
* Vita Blinkers fram och på sidorna
* Original vinge
* Reflexramp
* Fräsh orginalinredning
* Bandspelare (kommer garanterat att bytas ut )
* Går ojämnt på tomgången (felet är?)
* Laddar inte om man inte gasar upp den till ca. 2000 - 3000 varv (beror på hur kallt det är, felet är?)

Slänger även in bilden som var på annonsen på blocket:
Bild

Fråga gärna om det är nått mer ni vill veta!
av Ebbe
12-13 tusen borde vara ett bra pris på kärran.
Ang. dina fel så kan den ojämna gången bero på att det är dags för sercice: Stift, kablar, rotor, fördelarlock mm. alternativt kärvande tomgångsmotor.
Att den inte laddar som den ska är sannorlikt beroende på kol-slitage.
Byt laddregulator så löser sig nog detta problem!
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
skulle inte ge mer än 10 lappar.
av nxl
Ebbe skrev:12-13 tusen borde vara ett bra pris på kärran.
Ang. dina fel så kan den ojämna gången bero på att det är dags för sercice: Stift, kablar, rotor, fördelarlock mm. alternativt kärvande tomgångsmotor.
Att den inte laddar som den ska är sannorlikt beroende på kol-slitage.
Byt laddregulator så löser sig nog detta problem!
Stift, kablar, rotor, fördelarlock + luftfilter är nu bytta... och ja, den går helt underbart nu :D Här även bytt kolen i laddgrejen, de var ganska utslitna men laddningen funkar fortfarande inte som den ska, men det är väl bara att fortsätta gasa på :D
nattjobbarn skrev:skulle inte ge mer än 10 lappar.
Ok varför inte?

persan skrev:inte mer än 15 000:- Kollat upp den på vägverkets hemsida? Antal ägare, import o.s.v?
japp den är uppkollad, 11 ägare har det varit på den, inte importerad o.s.v.
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
för att bilen inte funkar som den ska vid köp.och för att jag själv aldrig betallt mer för en 740 och då i samma skick men fungerande.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]