Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
sen finns det ju den där "klasiska" öppningen många gör.
dom öppnar dörren försiktigt, & lägger den imot bilen bredvid jätte fösiktigt. För att sen sätta sig i sin egen bil med dörren fortfarande lutande mot den andra bilen... pucko...

elle mamman som ska backa in ungen i den bakåtvända barnstolen, öppnar dören sakta & lägger imot bilen bredvid, för att sedan backa in i dörren & trycka den hårt mot bilen bredvid, samtidigt som hon trixar med barnet så att hännes bil rörsig...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
(H) Har jag valt fel bilmärke iallafall??? Med tanke på att ni tycker att jag ska göra fullservice varje år, borde då detta innebära att dagens volvobilar har en betydligt kortare livslängd än övriga bilar...

Så...för att vara på den säkraste sidan så är det kanske bäst att byta till en fabriksny bil/år. :idea:
Användarvisningsbild
av CarMan
Jocke S. skrev:(H) Har jag valt fel bilmärke iallafall??? Med tanke på att ni tycker att jag ska göra fullservice varje år, borde då detta innebära att dagens volvobilar har en betydligt kortare livslängd än övriga bilar...

Så...för att vara på den säkraste sidan så är det kanske bäst att byta till en fabriksny bil/år. :idea:
Byt bil du...
Dom flästa bilmärken jag käner till har inskrivet att det är service en gång om året även där!
av Teemu
eller så åker man Renault med 3000mil eller 24 månader mellan servicarna. Sedan skall det göras en så kallad inspektion mellan servicarna där man kontrollerar bilens funktioner samt fyller på vätskor vid behov - alltså inga vätksebyten. Allt detta enligt serviceboken.
Kamremmen är dock 5 år om inte miltalet uppfylls innan.
Användarvisningsbild
av DJ
Det är bra att vara barnförälder ibland. Vissa parkeringar har barnfamiljsrutor. Det är en meter streckat område mellan rutorna, så att man utan problem kan öppna dörren helt när man ska lyfta in barnen. Och barnen kan öppna och hoppa in själva utan risk.

Och så blir ens egen bil skyddad samtidigt :-)-)
av v70 2,5T - 99
DJ skrev:Det är bra att vara barnförälder ibland. Vissa parkeringar har barnfamiljsrutor. Det är en meter streckat område mellan rutorna, så att man utan problem kan öppna dörren helt när man ska lyfta in barnen. Och barnen kan öppna och hoppa in själva utan risk.

Och så blir ens egen bil skyddad samtidigt :-)-)
japp ............ de e riktigt fina!!! synd att deet finns så mycket latrövar !! som parkerar på dem som varken har barn/ barnstol eller liknande i bilen!!!

där det inte finns ställer jag mig långt bort så man minimerar risken från dörruppslag m.m
Användarvisningsbild
av Jensen
Carman:
Jag kan aldrig tänka mig att Volvo hittar på någonting bara för att göra kunderna glada, detta med anpassad service är ju någonting som Volvo förlorar pengar på då det för kunden blir billigare med en "mellanservice"
Användarvisningsbild
av CarMan
Jensen skrev:Carman:
Jag kan aldrig tänka mig att Volvo hittar på någonting bara för att göra kunderna glada, detta med anpassad service är ju någonting som Volvo förlorar pengar på då det för kunden blir billigare med en "mellanservice"
Volvo är den som bygger bilen!

hela grejen med att förlänga service intervallen är nått marknaden trycker fram, börjar en måste dom andra hänga på.
det är inget som är bra för varken kund eller bil, men det ser bra ut i biltester & det får man sälja mycke bil på!
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Oj Nu har jag varit borta länge nå....

Min bil var in för någon månad sen för 1års Servicen som min servicetekninker ändrade lite på för att jag ska komma i fas.

Så det vart olje byte o det. Sen ska bilen in igen vid 3000mil som kommer blir i sommar. O göra den riktiga servicen o nolla mätaren igen. Fför att jag ska komma rätt i intervallen.

Detta var helt normalt enligt min tekniker "Hans Persson bil" O ska inte på något sätt påverka garantin....

Pg att jag rullar ca 4000mil om året och att bilen skulle komma i rätt fas. Gjorde vi detta och det var inget om snålhet eller dyligt. Då förslaget kom från Volvo....
Användarvisningsbild
av CarMan
_FrEdRiK_ skrev:Oj Nu har jag varit borta länge nå....

Min bil var in för någon månad sen för 1års Servicen som min servicetekninker ändrade lite på för att jag ska komma i fas.

Så det vart olje byte o det. Sen ska bilen in igen vid 3000mil som kommer blir i sommar. O göra den riktiga servicen o nolla mätaren igen. Fför att jag ska komma rätt i intervallen.

Detta var helt normalt enligt min tekniker "Hans Persson bil" O ska inte på något sätt påverka garantin....

Pg att jag rullar ca 4000mil om året och att bilen skulle komma i rätt fas. Gjorde vi detta och det var inget om snålhet eller dyligt. Då förslaget kom från Volvo....
Förslaget kom väll ändå från en mekaniker på hans persson bil o inte volvo

& som jag sakt tidigare så är det viktigara när man kör få mil än när man kör mycke!
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 54
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]

AC fungerar bara på en sida