Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvokid
forbo skrev:Vrid nyckeln till läge 1.
Tryck och håll in resetknappen för trippmätaren.
Vrid nyckeln till läge 2.
Servicelampan kommer att börja blinka efter 10 sekunder.
Släpp resetknappen inom 5 sekunder.
Ev kan det pipa när det är klart

//Fredrik

har testat detta åtskilliga gånger men får det inte o funka :( hur ska jag göra för att få den o slocka? :) har en volvo v70 -02 diesel :) snabbt svar önskas :D
Användarvisningsbild
av B4B
Det kan var så som Kalle skrivit tidgare i tråden, att du ska släppa resetknappen för trippmätaren när du ser att det ursrugliga siffrorna kommer tillbaka på trippmättaren.
I övrgit se http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=57&t=46787
av Larzan
Det går väl att släcka med en simpel felkodsläsare/service-påminnar-släckare.

Eller kontakta någon i närheten med PPC som kan göra detta. (om allt annat falerar)
Användarvisningsbild
av B4B
Förmodligen vissades 045 i färddatorn, så du gjorde fel när du försökte nolla servicemeddelandet.
Om jag inte missminner mig brukar 045 komma när man trycker in resetknappen för trippmätaren med
nyckeln i läge 2.
Användarvisningsbild
av P1800
Det brukar krävas några försök innan lampan slocknar. Felkod 045 kan dyka upp i färddatorn. Om det beror på bilen eller eget fummel kan vi låta vara osagt. Senast gav jag upp och försökte igen dagen därpå- Då lyckades första försöket. Mitt intryck är att den väntar ett år med att indikera för ny service. I mitt fall är det 1400-1500 mil.

Brukar följa detta schema:
1. Tändningen i läge I, radioläget
2. tryck in trippmätaren som ska vara i läge T1
3. När den nollställs: håll kvar intryckt och vrid tändningen till läge II
4. När trippmätaren återgår: släpp tripp-knappen och stäng av tändningen
5. kolla att det fungerat
av Volvocar
Hej!

Har samma problem med min bil, V70 2.4t -02. Får inte service-meddelandet i displayen att försvinna. Gör som beskrivet. Det enda som har märkts är ett pling och sedan står det 045 istället för det svenska meddelandet.

En fråga. När ni skriver att man ska släppa återställningsknappen efter att trippmätaren "återgått". Vad menar ni då? Kommer miltalet komma tillbaka eller syftar ni bara på att trippmätar-displayen/siffrorna tänds igen?
Användarvisningsbild
av B4B
Som vanligt när du trycker på trippmätaren nollställs den, i detta fallet håller du in knappen längre, tills siffrorna vissas igen. Förutsatt att du gjort som beskrivs tidigare i tråden.
av volvokid
P1800 skrev:Det brukar krävas några försök innan lampan slocknar. Felkod 045 kan dyka upp i färddatorn. Om det beror på bilen eller eget fummel kan vi låta vara osagt. Senast gav jag upp och försökte igen dagen därpå- Då lyckades första försöket. Mitt intryck är att den väntar ett år med att indikera för ny service. I mitt fall är det 1400-1500 mil.

Brukar följa detta schema:
1. Tändningen i läge I, radioläget
2. tryck in trippmätaren som ska vara i läge T1
3. När den nollställs: håll kvar intryckt och vrid tändningen till läge II
4. När trippmätaren återgår: släpp tripp-knappen och stäng av tändningen
5. kolla att det fungerat

stort tack alla :D fick det o funka tidigare idag :D

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Volvo S70 -99 Ingen värme på förarsidan.

Har en Volvo S70 -99 B5244S och får ingen v&[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]