Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Om man betalar över 300.000:- för en basic V70 utan extrautrustning så får man anses vara idiot eftersom priset är 275.000:- för t.ex en V70 Driv-e som jag antar du menar.
av erc
Craile skrev:Inte insett hur dyr pappas V70 är.......HAHAHAHAHA

Det är nog dom bilarna med KLART mest överpris.....Du får ju ingen som helst kvalitet eller körkänsla ALLS.
Skrattretande priser på en V70.......Över 300.000:- för en basic utan någon direkt utrustning.

Känn er blåsta kan jag bara säga!!!
Men du... Du har ju precis haft en basutrustad V70 (Kinetic får anses vara basutrustning - tror inte det finns någon utan den nivån...) och vet således att de inte kostar några 300000.

Om V70 är bilen med klart mest överpris (?) undrar man ju vad du tycker om BMW. Eller Mercedes. Eller Porsche. Eller Hummer? :)
av erc
Craile skrev:Omodern Saab.....HAHAHA
Du vet då inget det kan jag säga dig!!!

Saab 95 kan jag hålla med om är omodern......Men denna bygger på 93.
Kolla fakta!!!
HAHAHA
Druckit en Red Bull för mycket under lunchrasten? :)

Omodern och omodern - definitionsfråga. Men, din Chevrolet Vectra är inte det modernaste på marknaden.
av Amli
Klart man får ett bra pris på en bil som ingen vill ha. Du kan säkert även hitta en hyfsat ny Rover som dom skänker bort om du är ute efter billiga bilar ;-//

Det styrs ju en del till efterfrågan. I många andra länder anses Volvo i samma klass som Audi m.m och prissätts därefter. OT, men jag läste att en Porsche 911 turbo bara kostar ca. 70.000 mer att tillverka än en Boxter. Där kan man prata om att kunna ta betalt.
av borstarmicke
Craile känns mer o mer som ett forumstroll, varför hänga på ett Volvoforum när han onekligen inte verkar gilla bilarna?

Provkörde en V70 1.6D igår, gick helt ok i stan, men i över 80km/t på 4 o 5:ans växel märkte man av de saknade hästarna....

Men den som köper den gör det av en anledning, låg förbrukning, o då får man leva med en slöare bil helt enkelt.

Skall man inte dra husvagn lr hästkärra funkar den ju ändå helt ok för de som har behov av en större kombi för transport av hund lr barnvagn.
av Arese
Jag tycker nog att det är relevant att studera prestanda även på vardagsbilar. Det är ju en svag tröst att farsans 745:a på 80-talet var lika slö som en V70 Drive när man frontat en långtradare under ett omkörningsförsök. :D

Vi använder min frus V70 FT för familjetransporter till sommarstuga, till fjällen eller till släkt och vänner runt om i landet. Då blir det landsvägskörning och ofta en hel del tung packning - jag skulle inte vilja ha under 200 hk för denna typ av körning.

Kan man tänka sig att aldrig köra om klarar man sig säkert med 110 hk.

Mvh
Arese
av erc
Arese skrev:Jag tycker nog att det är relevant att studera prestanda även på vardagsbilar. Det är ju en svag tröst att farsans 745:a på 80-talet var lika slö som en V70 Drive när man frontat en långtradare under ett omkörningsförsök. :D

Vi använder min frus V70 FT för familjetransporter till sommarstuga, till fjällen eller till släkt och vänner runt om i landet. Då blir det landsvägskörning och ofta en hel del tung packning - jag skulle inte vilja ha under 200 hk för denna typ av körning.

Kan man tänka sig att aldrig köra om klarar man sig säkert med 110 hk.

Mvh
Arese
Det finns ju en anledning till att motorstarkare bilar har högre försäkringspremier... :) Omkörningar som kräver trehundra hästar ska man inte göra över huvud taget.
av Arese
Ju mer hästar desto lugnare blir omkörningssituationer. I min BMW kommer man "alltid" om.

Ju kortare tid man är i motsatt körbana desto bättre! Att sätta sin familj i en slö holk funkar ju bara om man inte tänker köra om nåt och tyvärr finns det ju alltid folk som kör saktare än en själv.8)

Mvh
Arese
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Jag hade gått på originalfälgen s[…]

Hejsan. Väcker tråden till liv 🤘 n&arin[…]

Koppla inte bort batteriet, skaffa en smart laddar[…]