...

Moderator: Moderatorer

Kört om en polisbil en gång. Var på 90 väg och han låg i typ 80 eller lite lägre. Bred väg och han gick bra på kant. Ändå så låg 3 bilar på rad efter och bara jag vågade köra om. Kanske någon som följde efter när jag kört om.
Man skall dock inte köra om polis under utryckning - det skapar garanterat irritation.
För några år sen körde en hyfsat känd svensk friidrottare om en ambulans under utryckning. De kontaktade polis som stannade honom längre fram och inte alls var roade av hans körning.
Guligan kommer ihåg det du säger hahaha stod vad jag kan minnas i rätt många stora tidningar :D
Poliser har ingen som helst rätt att överträda gällande hastighet om det inte är under någon form av utryckning som även kan ske utan siren och blåljus.Annars är det samma regler för poliser som för övriga medborgare.

Fånga fortkörande bilister t ex på väg till och från arbetet kan vilken idiot som helst göra och detta klarar ju polisen av mycket bra , öööhhhh :D .De riktiga bovarna är ju svårare att ta och dessutom hotar de ju polisen , fy bubblan sa fabror blå. :D

Min far bedrev ett mindre åkeri för några år sedan där han en dag med 24 meter lastbil och släp med full last nära hemmet såg en polisbil som låg ända upp i änden på släpet och gjorde sig färdig för omkörning.Min far blinkade då vänster i en korsning och svängde för att därefter genast blinka höger och göra en ny sväng in på gårdsplanen där polisbilen kör efter in på gården och en av dessa poliser kommer med århundradets dummaste kommentar till min far.FÖRSÖKER DU SMITA SA HAN PÅ FULLT ALLVAR.Javisst sa min far med 24 meter lastbil fullastad på ca 56 ton.Men ligg du och kryp i skiten sa min far om du ska kolla lastbilen närmare för nu går jag in och dricker kaffe.Ta det lugnt så du inte skitar ner dig och här är ett par handskar eftersom det är ganska smort under bil och släp pga vinterväglag och salt , sen gick fassan in. :D

Sedan de tog mig i somras på väg till arbetet på en ringled / motorväg där det endast är 90 km/h trots motorvägsstandard på denna sträcka håller jag precis max 90 km/h förbi övriga som kanske kör i 85 km/h med resultatet av lååånga köer bakom mig.Inget olagligt i detta så vill de ha lag och ordning enligt boken så bjuder jag härmed på detta hädanefter.Själv tycker jag det är en ren trafikfara med många uppretade bilförare.
Men så är det när lagen går före sunt förnuft. :D

Om jag inte minns fel så låg ju ca ett tjugotal av dessa såkallade duktiga poliser för en liten tid sedan ovanpå en ensam grabb som man arresterat och som dog av kvävning pga detta. :evil:

Jag tycker alla diskussioner om rötägg i poliskåren är mycket bra. :D

Finns säkert bra poliser också , undrar bara var !?.
Senast redigerad av 2 RoadRunner1, redigerad totalt 0 gång.
Jag tillhör dem som tror att de allra flesta poliser sköter sitt jobb ganska bra.
Men så finns det ju tyvärr dem som inte gör detta. Liksom i alla andra yrken.
Sen är det ju alltid så att man oftast bara hör talas om de dåliga exemplen.
både ja o nej tomas88.

dom är väldigt duktiga på att dra in pengar på skitsaker, hastigheter bälten mm! men gäller det svårare saker är dom inte lika kaxiga!
såg händelsevis första morgonsändningen då den riktiga helikoptern lyfte från taket vid värderånet. var djävligt beklämande att se deras beteende på marken senare sändningar visades den bekanta animeringen, UTAN konstaplarna på marken kallas visst för locklet på i mediavälden.
isak

ps åker de saktare åker jag om dem! vet att de tar rattfyllor genom att provocera genom de sänker 5km i taget.
isak skrev: såg händelsevis första morgonsändningen då den riktiga helikoptern lyfte från taket vid värderånet. var djävligt beklämande att se deras beteende på marken senare sändningar visades den bekanta animeringen, UTAN konstaplarna på marken kallas visst för locklet på i mediavälden.
på vilket sätt var det beklämmande?
hur skraja ca 30 poliser kan vara, for in i sina bilar innan helikoptern lyfte. kanske fanns vittnesiaktagelser som kunnat varit till hjälp! kanske en prickskytt med lätthet kunnat få helikoptern kvar på taket med ett skott i stjärtrotorn? rätt eller fel har jag inte fakta för? gisslan osv?
isak

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]

The discs don't look too bad. Check that they are […]