Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Fått en sjuhelvetes massa mail i inkorgen på Hotmailkontot.
mail som är "Undelivered", och en jävla massa adresser som jag inte känner igen.
Vad kan ha hänt?
I varje mail står det lika förutom mottagaradressen.

"This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. [email protected]

- Vidarebefordrat meddelande som bilaga -
From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: RE:hi R
Date: Sat, 14 Nov 2009 08:16:43 +0000

Hey,
how are you doing recently?
I would like to introduce you a very good company and its website is http://www.wobuym.com .It can offer you all kinds of electronic products that you may be in need,such as laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles and etc........
You can take some time to have a check ,there must be something interesting you 'd like to purchase .
The contact email: [email protected] MSN: [email protected]
Hope you can enjoy yourself in shopping from that company !
Regards M
"

What the F**K
av Amarace
Nån som är drabbad av ett virus/trojan (kanske du själv) och det viruset/trojanen skickar då mail med din address som avsändare (spam med andra ord).
av Gelis
Hjälper inte säkert med antivirus program om du blivit drabbad av spy eller malware.

Ladda ner ad-aware från lavasoft och kör en full systemscanning. Programmet ger också ett live aware skydd.
av Larzan
Kan det även vara så att man har tagit ett på måfå e-post adress och angett det i sin avsändaradress, i detta fallet min adress?
Så det ska se ut som det kommer ifrån min adress.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Antingen som några säger eller så har Hotmails servrar drabbats av drägg igen.
av Amarace
Hotmail har inget med det att göra.

Är du inte själv drabbat av nåt otyg är det någon som haft din e-postaddress lagrad som drabbats.

DOm som pysslar med sånt här gör så att något kommer in i din dator, sen sökes efter e-postaddresser på den (cahceminne, addressböcker o.s.v.) och den börjar på skicka mail, dels till dom addresser som hittas, dels till nån lista som den själv har, avsändare blir då slumpmässigt eller den somd en drabbade har som avsändare i nåt e-postprogram el liknande.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Amarace, Anledningen att jag sa att det kan vara hotmail som fått knas är för att jag drabbats av det personligen fick ca 250 st "Undelivered notice!" på 1 timme. Och en timme senare kom ett mail från Customer service på hotmail, där det meddelades att dom fått in någe skit i sina servrar.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Omöjligt är det inte.
AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]