Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av netten
S40 1,8 i Nu ganska plötsligt är bromsen helt stum, när jag startar bilen med växel i och foten på bromsen så är den helt stum och förblir det någon minut efter att jag startat bilen sen sjunker den sakta ner under tryck till normala läget som den alltid haft innan när jag trycker bromsen i botten. Men under färd när jag väl har fått ner pedalen en gång så är allt som vanligt inga problem att bromsa. Vad är fel? Törs jag använda bilen? Är det något som jag lätt kan ordna själv som enkel amatör, vad kan det annars kosta att lämna in den.
av netten
Tack för att du sände länken! Har nu följt den och titta vad jag hittade en stenhård sot plugg i nippeln. ÅÅ vilken broms jag fick sedan jätte skönt att veta att bromsen fungerar igen och inte behöva fundera innför varje inbromsning.
Jag som aldrig har mekat med bilen det var ju inte alls svårt ,lite kallt om fingrarna eftersom det var 28 minus ute. Underbar hjälp att få av er. Tack så jätte mycket för att ni finns en jätte kram till er!!!! Nu blir det besiktningen.
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]