gaggi77 skrev:Skulle fråga dig s40mannen en sak !
Du har en S40 2,0T steg3. Jag har steg2 på min 2,0T men när jag satte 3 tums JTavgassystem från turbo då började motorlampa lysa! Har du problem med lampan? Eller måste jag ha programvaran för steg3 som inte finns på BSR!!
Tjenare.
Jo jag har också problem med motorlampan. Om jag avläser felkoden så står det något om andra lambdasonden. Problemet ligger i caten som jag har dock. I steg 3 så byter du downpipe, byter ut caten till en sportcat och även resten. Vet inte om de byter ut caten även på steg 2.
Hur som helst så är det ingen fara. Jag har även varit i kontakt med Autotech och det är ingen fara. Sportcaten som lurar andra lambdasonden lite bara. Men avgasvärderna blir hur bra som helst trots det så inget att oroa dig över om du nu har en sportcat dvs.
MEN kolla upp om det verkligen är den felkoden som jag pratar om, för det kan såklart vara något annat som spökar också.
I mitt fall så är det bara att radera felkoden och se glad ut, eller att köpa en distans till bakre lambdan så att den kommer ut ett par cm då blir den inte lika känslig. :)
Sorry för offtopic.
S40 2.0T Fas II -03 *SÅLD*
Autotech steg 3
http://www.garaget.org/?car=111249