Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Charmed
Undrar lite om det är nån skillnad mellan framrutorna på dom olika modellerna eller vilka passar? alltså mellan vilka årtal passar samma ruta?

Samt fick jag höra att man kan beställa ny ruta direkt från något ställe i Göteborg..BETYDLIGT billigare än hos glasmästaren.. någon som vet något om detta? Typ kanske VOLVO vetlanda eller dyligt..
av greenbay
Alla rutor passar, skillnaden är att listen sitter monterad från början på rutor from 89 eller 90. Den listen är mindre och tunnare än den tidigare som sitter fast med clips i mängd.
Det skiljer mycket i pris mellan den "gamla" och "nya", har jag för mig.
/greenbay
Användarvisningsbild
av Charmed
DEn andra frågan jag ställde.. finns denna att köpa nånannanstans? nån pratade om göteborg.. kan det vara från general agent eller dyligt.. skulle tydligen vara MYCKET billigare.. jag har ju en 87'a

Nån som vet nått om detta?
av rd350
Hej, hej! Den nyare rutan hade sist jag kollade samma pris som den gammla, detta var på Volvo och deras rutor är sällan dyrare än "glasmästarnas" Tips är att sätta den nya sotrens ruta med pur-lim. Det håller mycket bättre.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]