Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av NCR
Brainded skrev:
Har ett antal ggr svurit på carpark för att de står på tomgång hela tiden medans de fyller i sin bot som ju måste ta minst 5min :roll:

/Anders
Det är väl för att de kör s.k. "miljöbilar" som gör att de tycker det är ok.
Användarvisningsbild
av Brainy
Addekarlsson skrev:
volvo skrev:Sen köper du ett Foxguard CL 10 med immobiliser, 4 st enkelrelän och ca 2 meter 4mm2 kabel. Sen har du fjärrstart på bilen.
MrMix på Tpc säljer dessa larm för 1800 kr plus frakt. :)
kapar tråden lite.

Vet du om han fortfarande säljer dessa? är detta larm att rekommendera eller bör jag satsa på något annat?

Fjärrstartsfunktionen är inget jag efterfrågar men hur knepigt är det i övrigt att koppla in?

/Anders
av Addekarlsson
Jo, vad jag vet så säljer han dom fortfarande. Och ja, jag kan rekomendera dessa larm efter att jag haft 2 st. Det är godkänt av försäkringsbolag mm, det är inge svårare att koppla in än vilket annat larm som helst.
I en volvo 740 där det aldrig suttit larm innan, tar det ca 1 dag att koppla in allt, om man ska ha fjärrstart oxå. Det är kabeldragning som tar mest tid.
Att koppla in allt är ganska lätt, bara man gör som det står i kopplingsschemat.

http://www.adde.dk/manualer/foxguardcl10.pdf (ca 2.7 Mb) så kan du kolla på manualen innan du bestämmer dig. Rekomenderat att du sparar ner den, för denna manual får man inte med larmet, utan den har jag beställt direkt av foxguard.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack så mycket.

Förhoppningen är att det ska finnas fabriksmonterat larm i den bil jag köper men tyvärr har jag inte lyckats få tag på en ännu så det lutar åt att jag köper en utan och slänger i. 1800kr känns inte som någonting för ett foxguard med imobilizer.

/Anders
Användarvisningsbild
av black
:)
Luktar avgaser i kupen

Kolla om det är övertryck i motorn, eng&[…]

2020 XC60 T8 Polestar Engineered Är de[…]

Jag har försökt mig på en lagning […]

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]