Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av jahsoldier
Jag ska börja pendla ca 28mil om dan i ca ett halvår och sitter och funderar på vad jag ska köpa för bil, har funderat på 740,940,850 eller kanske passat diesel. Kraven är att den max får kosta 20000:- vara pålitlig och hyffsat ekonisk att åka i, skulle bli tacksam för förslag.
av monarped
jag skulle köpa en 740
har haft min 88a 745 i 12 år o kört 40 tusen mil o servat själlv med biltemas grejer
o vill man lämna in på volvoverk så e de snuskigt billit
min drog ca 0.8 milen blandad körning
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ju äldre bil, desto mindre elektronik som kan krångla :wink: Ju modernare bil desto fler bekvämligheter och finesser :P
av jahsoldier
Jag tycker ju 850 ser trevlig ut och vet att dom är sköna att åka i, har fått för mig att dom är rätt känsliga jämfört med andra modeller typ 740,940. Jag hade en med automatlåda som läckte en hel del vid packboxen mellan motor och låda, dessutom levde automatlådan sitt eget liv ibland men det kanske mest berodde på otur/dåligt servad.
av Lövet
28 mil om dagen i en 740/940 är inte direkt den billigaste lösningen med tanke på förbrukningen. Något sånt här blir sannolikt mycket bättre för plånboken: http://www.blocket.se/orebro/Mazda_626_ ... ?ca=11&w=3

Och nej, den håller inte sämre än en 740 :wink:
av RoadRunner1
Fortfarande rullar det mesta i bilväg med vettigt underhåll och körning av denna bil trots ett sanslöst dyrt bensinpris !? :( .Förmodligen en prioriteringsfråga i livet och ibland ett nödvändigt ont för att få vardagen att fungera. :D
Senast redigerad av 2 RoadRunner1, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Henke850
850n har ju rätt bra komfort tycker jag. Bra stolar och inte bullriga. Min 850 har aldrig strejkat heller.

Det vore fel att kalla den bränslesnål men kör du konstant fart på motorväg är det helt acceptabelt.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]