- ons 15 mar 2006, 16:10
NCR skrev:Ni fattar ju tyvärr tydligen ingenting,ni får skilja på åtaganden och goodwill,det du pratar om när det är dålig kvalité på något såsom k-stag,dörrlås,styrstag m.m, handlar det inte om goodwill utan om ett specielt åtagande för just den prylen,goodwill däremot används när man tycker att kunden inte borde få betala för felet därför att han är en bra kund hos det aktuella stället som ger goodwillen,och det är inte bara vcc som betalr då utan även återförsäljaren!nevyn skrev:Hehe smaka på ordet GOODWILL, vad betyder det? Det betyder att de erbjuder något som det inte har någon som helst skyldighet att göra. Så varför skulle de inte få välja precis hur de vill vilka som ska få det... Diskriminering skulle jag inte vilja kalla det i alla fall. Sen kan man kanske diskutera hur det ska vara om man kan åka till en annan verkstad och få igenom det där istället.I de flesta fall som jag har läst om verkar det vara "BAD QUALITY" som gör att Volvo känner sig tvingade av ryktes-skäl betala massor av saker för sina kunder efter att garantierna har tagit slut. "Goodwill" tycker jag bara är fånigt att kalla det. Fixa kvaliten på produkten, sammansättningen och tredjeparts lev så skall ni se att "goodwillen" blir allt mer sällsynt. Vill man vara ett premiummärke kan man inte ha kunder som kommer in efter 3000 mil och har fått problem med stötdämpare, stag och bussningar.