Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
borstarmicke skrev:Du måste ha minst high-performance för att kunna montera subben
Nu tror jag att du är ute och cyklar lite, borstarmicke...suben kan monteras i vilken V70N som helst (bortsett från den typen jag har då). Suben är en aktiv bas som får signal via högnivåsignalen från diskanterna i D-stolparna vilket gör den väldigt självständig.

Förövrigt är diskussionen gällande toppfart helt vansinnig i min mening...så länge man inte kör bilen i Tyskland vill säga. Jag önskar aldrig någon något ont...men jag hoppas ni åker dit...och då menar jag inte för polisen utan att ni kör av vägen och slår er gula och blåa, men överlever, så ni lär er något! :evil:

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av jimDK
Fred, håller med, måste jag säga
men det spelar ingen roll vad vi säger,tyvärr.

Jag tycker det är bra att ha en hobby, som till exempel att sätta utrustning på bilen och göra den mer sportig etc.
Men att köra barnen ner eller fördöma sin flickvän till en rullstol, det är så jävla idiotiskt.
Denna effekt är naturligtvis inget man vill, många kan bara inte se att det är vad det leder till.
av Fred
Har man sett vad en olycka i hög fart leder till så inser man hur vansinnigt det är, tro mig. Man må vara en förare i Schumacher-klass (inbillad eller faktisk)...på vägarna är man aldrig ensam även om det kan verka så. Bara att köra på en fågel i 200 km/h så är man med största säkerhet död! Usch...man ryser när man tänker på människans dumhet... :(

Snälla...sluta upp med dessa hastigheter så slipper vi vanliga skattebetalare i bästa fall stå för era sjukvårdskostnader...i värsta fall förlorar vi produktiva medborgare som kan bidra till att lyfta Sverige ur krisen. Det är väldigt kostsamt för samhället att unga människor dör!
Användarvisningsbild
av jimDK
>>Har man sett vad en olycka i hög fart leder till så inser man hur vansinnigt det är
precis,jag gissar också att det är den enda som har makt och som kan övertyga dem
av Fred
Moget, "bmw"... :roll:

Nåja, jag tycker själv illa om när trådar drar iväg från ämnet (se gärna alla trådar som handlar om bältespåminnaren! :D ) men i det här fallet handlar det inte om moralpredikan utan om folk som inte inser att de riskerar att bli mördare...och då kunde jag inte tiga still. Nu ska jag dock inte störa småpojkarna i deras ungdomliga idioti och galenskap mer...och då är jag inte ens över 40 själv. Man kan vara mogen även om man inte är pensionär.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Är inte ens 25 och tycker det här när man börjar testa topphastighet är helt sanslöst på våra vanliga vägar.. köra gärna på inhängnad bana men låt bli det i vanlig trafik ÄVEN om ni är ensamma på vägen..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Har en Subaru bensin/etanol/el driven med partikel[…]