Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

då ska du begära pengarna tillbaka, men jag tror det kan blir problem med det lager du monterat & som förnärvarande är felfrit, tror inte du har rät till att återlämna detta.
Nilatz skrev:
CarMan skrev:feågan är om du törs lite på de lager som inte är glappa. hur länge håller dom, om nu kvaliten är så pass dålig att många tydligen är trasiga redan vid leverans.
Nej jag kommer inte att godkänna dessa lager. Vem skulle våga det?
Nej skicka tillbaka lagren och köp nya på ett ställe som du kan lita på (Volvo). Billigt är inte alltid bäst.
ÄNTLIGEN NÅGOT POSITIVT.
Jag har idag pratat med SKRUVAT.SE och följande gäller:
1. nya SKF lager skickas omgående. :)
2. bilen ska lämnas i på verkstad för byte av lager. Skruvat står för kostnaden. :)
3 alla 4 lagren ska returneras. Skruvat står även för denna kostnad.:)
4. Jag är jättenöjd och TACKSAM.:):)

Så ska ett företag som är mån om oss kunder agera.:):):)
varför nämner du SKF ? är det inte SKF du fått tidigare?
Kanske dags att förändra ämnesrubriken något? :wink:
Slutet gott allting gott….. (?)

Äntligen har denna märkliga affär, som började den 2009-10-06, avslutats på ett för mig bra sätt. Pengarna för mitt utlägg för verkstadsbesöket finns nu på mitt konto och bilen kan brukas som vanligt.
Märkligt bara att det ska behöva ta 7 veckor för att byta ett par framhjulslager.

Att SKRUVAT.se tog sitt förnuft till fånga är mycket glädjande men hade det inte varit billigare om dom gått med på mitt förslag redan i början? Då hade dom åtminstone sluppit alla kostnaderna för tre frakter till mig och en retur av glappa lager?

Det märkliga är också att inte en anställd på Skruvat med beslutsrätt ingrep från början. Då hade jag sluppit denna ”smutskastning och påtryckningsmedel”, som så många tyckt att jag ägnat mig åt och fått lämna in bilen omgående. (läs mitt första inlägg i tråden).

Nu hade Skruvat också en massa tur. Den sista laddningen med lager av original Volvo var av FEL typ. Lyckligtvis hade verkstaden ett par av rätt sort hemma så jag slapp vänta ännu längre. Jag är glad att jag inte stod med bilen på pall igen och inte kunnat montera. En hjärtattack hade nog varit bra nära…..

Henrik, som är chef över kundtjänst på Skruvat ska ha all heder över hur det skötts nu på slutet.
Om jag tänker köpa mer delar från Skruvat är nog en öppen fråga……….
Hoppas alla ni andra har bättre tur.
Nilatz skrev:
CarMan skrev:feågan är om du törs lite på de lager som inte är glappa. hur länge håller dom, om nu kvaliten är så pass dålig att många tydligen är trasiga redan vid leverans.
Hej

jag har läst denna tråd och jag undrar, står det inte på kartongen vart delarna kommer i från? jag skulle ta kontakt med dom och förklara saken dom är säkert interisserade av att få en nöjd kund.

Jag har en polare som säljer samma delar som Skruvat.se så jag vet vart grejorna kommer i från, du kan få länken till den sidan så kan du maila dom själv dom vill säkert veta att deras lager är kassa.
Rookkeer skrev:
Nilatz skrev:
Hej

jag har läst denna tråd och jag undrar, står det inte på kartongen vart delarna kommer i från? jag skulle ta kontakt med dom och förklara saken dom är säkert interisserade av att få en nöjd kund.

Jag har en polare som säljer samma delar som Skruvat.se så jag vet vart grejorna kommer i från, du kan få länken till den sidan så kan du maila dom själv dom vill säkert veta att deras lager är kassa.
Hej .
Samtliga 4 första lager låg förpackade i Skruvats egna kartonger och själva lagren var omärkta så jag har ingen aning om vem som tillverkat dom. Men allt löste sig ju till slut och jag får väl anse att affären är utagerad. Men jag tycker ju att någon på Skruvat kunde hört av sig och kanske till och med erbjudit mig något annat än de 10%. Jag har ju svårt att tro att jag skulle återkomma med fler inköp......
Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]

Ja det kan hända, men jag tror mer att packbo[…]