Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Gelis
RoadRunner1: Nu är det ju så här att lägger man ut en bil under till salu på Blocket (eller andra varor också) så förväntar man sig att dom som ringer faktiskt är intresserade av att köpa just den varan /bilen , dvs ringer och hör sig för om mer detaljer än det som står i annonsen.
Det stör jag mig inte ett dugg på.

Det som stör mig, och som jag upplever blivit värr under åren, är att folk ringer för att bara jiddra sin skit, dom är inte ett jävl.. dugg intresserade av bilen/varan.
Ett vanligt ex. i telefon: Efter mycket snack, du jag kommer inorgon och tittar på bilen, verkar bra det här. Men inte faan kommer han och tittar inte.
Jag lägger ut en till salu annons för att jag vill bli av med varan inte höra vederbörandes livshistoria från andra änden av luren

Så att slänga skiten på tippen kändes ju som ett dåligt arrgument :( , Blocket är nog bra men det finns mycket snackputtar där ute :shock:
Användarvisningsbild
av Ticken
Ärligt talat, fy fan vad drygt det är att sälja saker på blocket. Det ringer folk och säger att man får knappt hälften av vad man begär, spelar ingen roll om man så har skrivit att det är prutat och klart.

Hatar att sälja skit på internet, men å andra sidan är det värt lite skit om man blir av med grejjerna helt klart..

/Ticken
Användarvisningsbild
av Guligan
Ticken skrev:Ärligt talat, fy fan vad drygt det är att sälja saker på blocket. Det ringer folk och säger att man får knappt hälften av vad man begär, spelar ingen roll om man så har skrivit att det är prutat och klart.

Hatar att sälja skit på internet, men å andra sidan är det värt lite skit om man blir av med grejjerna helt klart..

/Ticken
Menar du att det är "värre" att sälja saker på Blocket (eller internet i stort) jämfört med t.ex. en radannons i morgontidningen?
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag har aldrig sålt något i en annons i en tidning.. Men kan tänka mig att det är minst lika frustrerande..

/Ticken
Foringer / Bussinger V90 CC

220' km. 2017. Luft bak og aktive støtdempe[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]