Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej nu har jag rivit ner mittkonsollen kollat att vajrarna löper utan problem
smort upp och kollat expanderdelarna
tvättat backar och trummor med sprit
på denna modellen skall all justering tydligen ske med en enda skruv som sitter på handbromsspaken
men vad fa.... gör man när det inte hjälper skruvat justeringen riktigt hårt å då tar det ändå inte som det ska
beläggen o skivor är nya !!!
körförbud nu ...
känns som om vajrarna har blivit för långa
jo jag har koll på att vajern går rätt i spaken på medbringarhjulet
vad skall jag Göra nu?
köpa en Saab ?

Hacki Gislaved
har du monterar grejor från volvo?
GruteK skrev:Man justerar väl fortfarande på oken, men man kan efterjustera vid spaken? inte ska man väl alltid ställa in det framtill?
På P2 bilar (S60/V70/S80) justerar man enbart vid spaken, det finns inga justeringar vid hjulen...

Har du monterat rätt så skall det fungera... jag har hittils aldrig stött på en enda bil där det inte gått att justera tillräckligt så länge beläggen inte släppt från backarna.

/Thomas
Man kan inte alltid räkna med att nya grejjer tar med en gång, dom måste slita in sig mot varandra först. På bilprovningen brukar dom ha överseende med detta, dom står o maler på rullarna en stund bara för o se att
bromsverkan ökar, och för 1000:e ggn så justerar man BARA vid spaken, finns ingen just vid backarna på V70N. :D
volvo orginal tar bra direkt, förutsatt att tuman inte är aldeles för sliten, vilke den sällan är då bet endst är handbroms i trumman.

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]