Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
s6025t skrev:Det är inte R-design chassit på FT iaf. det är ännu mer sänkt o har grövre krängningshämmare o bussningar än orginal chassit på FT my09...R-design= sänkt 20mm fram 15mm bak... FT my09= sänkt 10mm fram 15mm bak....http://www.volvocars.com/se/tools/NewsE ... x?item=144
Japp - men det sportchassiet som nu finns att välja som tillval till MY10 är samma som R-design. 20 mm fram och 15 mm bak.
av Arese
Det var ju lite intressant att det finns olika sänkningar! Vilket chassi har Drive-bilarna?

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej Arese!

Det är 15 mm fram och 20 bak på drive-modellen. D.v.s. precis som lågt sportchassie och R-design har (MY10). Dock osäker på om drive-modellen har de hårdare dämparna samt den styvare krängningshämmaren.
av s6025t
R-design har nivåreglering bak på sitt chassi till skillnad från Drive o sänkt sportchassi som finns som tillval så det är inte samma....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
s6025t skrev:R-design har nivåreglering bak på sitt chassi till skillnad från Drive o sänkt sportchassi som finns som tillval så det är inte samma....
Kanske inte på MY09 men på MY10 så är det samma utförande som på R-design. D.v.s. i samma paket. När jag lade in min beställning på en 2,5 FT för 4 veckor sedan och valde sportchassi sänkt 15 resp 20 mm så var det med automatik inklusive nivåreglering.

Dock verkar MY09 haft en annan specifikation. Verkar inte vara samma sänkning. Kanske var det du menade?
av Pekå
Sänkte min bil för några veckor sedan hos Bilia, tog den sats som finns i Bilias tillbehörskatalogen helt ok, mer körkänsla, känns inte längre som att bilen ska åka ut i kurvorna, snabbare styrrespons, samma fina komfort som tidigare trots 18 tummarna, det är bara att varmt rekommendera till den som funderar :D
av oddiv70
Senkesett er nå montert..

Bak var det veldig lett.
Forran var et helvete å få av nedre bærekule. Når den først var av. Gikk det ganske greit.

:D

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]

Förardisplay xc40 -23.

Tack för återkopplingen ShogunX. Jag av[…]