Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Man tackar och bockar för alla fina kommentarer. Dioder till resten av instrumentbrädan är pågång, även om jag till en början inte tänkt att ha blått där så har jag märkt att det är rätt skönt för ögonen vid mörkerkörning :)

/Ticken
Dags för en uppdatering va?

Har inte legat på latsidan med bilen, men dock så är det så mkt småskit att fixa att det egetligen inte hänt speciellt mkt kul.. Förrens idag.
Tyvärr blev det inga bilder, glömde såklart kameran hemma.

Men letade på en bild från Walbros sida på den nya soppapumpen som sitter i tanken numera. Nästa steg är att ta bort den där skiten som sitter under bilen.

Kan ju saxa in följande från Street performance sida som säljer sånna här, så får ni lite kul kuriosa att läsa.
Bild

Och så en bild på vidundret (som skrämde skiten ur mig på testbänken, skitkul va eccy?)
Bild

/Ticken
Japp. De vart ju skitbra! Funkar tankmätaren nu också? Vi kan ju tillägga att vi bytte hela armaturen till en bättre begagnad från en 940.

Ja, den lät som fan när vi torrkörde den på bänken. Men vi hörde den knappt alls i tanken. Min tanke är att den blir tyst när den får pumpa soppa. :)
Jajjemen, tankmätaren funkar. (visseligen lever den sitt egna lilla liv, men funkar sisådär okej gör den) :)

Sen måste det vara sådär med att den pumpar soppa så blir den tyst, för man hör den ju knappt i tanken precis som du skriver..

/Ticken
Tar mig friheten att svara här. ;) Det sitter en "tankarmatur" nerstoppad i tanken. Denna kommer man åt genom en servicelucka i bagage-utrymmet. På denna tankarmatur sitter det i sin tur en nivågivare och en pump. Bara å byta pumpen i detta fallet. Passade rätt i. Plug n' play typ. :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 24

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås