NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tomacee
Hej, hur ska man fyskiskt göra för att inte sabba nått?
full tank eller tom?, oljor å andra vätskor?

Behöver lite tips,,,,,
av Tomacee
buddha88 skrev:Full tank, ny bytt olja, om den står i garage, länma rutorna öppna lite :-)-)
Varför fullt tank? har precis nästan körts slut på dieseln istället:P
Och varför ny olja, kan man inte byta när man stället på den på våren?
av jensam
Har man full tank slipper man få kondens i tanken. Varför man inte ska byta olja på våren istället vet jag inte.
av jumu01
Olja som finns i motor under tiden man kört på t.ex sommaren (avser dom som använder sitt fordon endast sommarhalvåret) hinner bli mer "oren" med kemiska ämnen, då oljan under vintertid inte passerar oljefiltret och dessa skadliga ämnen ligger kvar i kanalerna! Så själv byter jag alltid olja och filter på hösten så att den sedan står över vinterförvaringen med "fräsch olja", motorn mår bättre av att göra bytet redan på hösten, gör så i allafall med min MC!(Glöm inte att köra runt den nya oljan innan förvaringen!)

Givetvis skall det vara full tank för att eliminera kondensrisken!

Dieselbakterier tror jag inte på, men däremot är det syret som är problemet!
Användarvisningsbild
av buddha88
Tomacee skrev:
buddha88 skrev:Full tank, ny bytt olja, om den står i garage, länma rutorna öppna lite :-)-)
Varför fullt tank? har precis nästan körts slut på dieseln istället:P
Och varför ny olja, kan man inte byta när man stället på den på våren?
Full tank för o slippa kondens, eller så helt snustorr tank, olja ska du byta te fräsch för om den oljan som du har i nu e helt svart o kleggig kan d fastna o sätta sig nånstans, ska d va helt rätt så byt olja innan avställning o sen när du ska köra me den igen, men d e inte lika viktigt, o pumpa upp däcken me rätt lufttryck :)

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]