NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snurrbo
Efter ett dumt beslut att följa heins boken, hände detta efter att jag lossat ett par kablage som sitter inne i kupén till säkringsdosan. de var avtagna nån minut.
efter det har mycket sluta fungera som blinkers, helljus, vindrutetorkare som går konstant ingen respons i spaken, innerbelysning som lyser konstant, fjärrlåsning ur funktion. SRS service snarast.

Tänkte höra om det är nån som vet om det går nolla bilen lr om det är nått som hängt sig?

Får väl släpa in bilen till volvo annars men det får bli på måndag isf.
/ Henke
av snurrbo
jag prövade i en kvart men det hjälpte inte, det kanske var för kort tid, Lyckades få fram en kod i displayen som var 216 tänkte om det var nån slags felkod?
Användarvisningsbild
av CarMan
när man ska plocka bort hjulen på bilen är det få som inte hissar upp bilen först. Men varför är det så många som rycker kontaktstycken kors o tvärs, utan att ta bort batteripolen först?
Användarvisningsbild
av CarMan
förutom risken för spikar som kan slå sönder elektronik i bilen så skapar du en massa felkoder i många olika system. felkoder med säkerhetsklasning kan du inte tabort själv, o många felkoder ligger o spärrar olika system m.m.

vad händer om man inte hissar upp bilen innan man tar bort hjulen?
av snurrbo
jag hade bilen frånkopplad hela natten men det hjälpte inte men jag har fått tag i min mekaniker, så vi ska kolla om det går lösa med hans dator. annars blir det ringa volvo o lägga in ny mjukvara i bilen.

:arrow: återkommer med resultat
av Psyko
Var det i säkringsboxen vid passagerarens fötter du varit o rotat ?

I värsta fall har du gjort sönder CEM, om det är i det du lossat något kontaktstycke.

Kolla så att du verkligen fått i dom kontakterna du varit på.

Tror inte att en dator kan hjälpa dig, isf har du tur. Jag misstänker
mer att något sitter inte som det ska eller så har du gjort sönder CEM.

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]