Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWDTranemo
Ny på detta, hoppas ni har överseende med detta. Tänkte sätta dit nya ex- ljus imorgon. Har läst en hel del fina lösningar på detta, men undrar en sak. MÅSTE man ha den där "dubbel" borren från volvo? kan man inte bara borra och gänga? med tex m8. dvs först borra för "egna" distanser och sedan borra för önskad dimension.

Hoppas på snabbt svar

//Henrik
Användarvisningsbild
av Erico
Det är ju lättare att få hålen centrerade om man använder en "hålsåg" med rätt dimention på distans och hålet som ska gängas. Detta givetvis om du tänkt dej borra genom stötfångarhölje/frigolit och gänga i balken som jag gjorde. Jag uppfattade det så i alla fall :wink:
Användarvisningsbild
av AWDTranemo
Hej!!

Jo, det va så jag tänkt. kollade ner i verkstaden på jobbet och "hittade" lite grejor :D "hylsor" som sväljer m8 och en lång borr och gäng tapp... hmm, just det, kom på en sak till. Hur långt in sitter egentligen balken? många bud om det,hehe Tappen är ju inte hur lång som helst. Hade 3 st hella rallye 3000 ljus på min förra bil med och då satte jag bara fast dom bakom reg skylten med vanliga självgängande plåtskruv, men det höll :oops: Vill dock göra det ordentligt denna gången utan att behöva lägga ut för mkt flis

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]