Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Martinmat skrev: Hur mkt hade du tänkt lägga på bil då`?
Runt 100000 hade väl varit lagom och då verkar det som om man även kan få något från -05 (och alltså garanterat DSTC) men och andra sidan så kan ju en -03 eller -04 gått lite kortare för samma pengar... men det är väl den eviga frågan vilket som är bäst där?

Någon nämde faceliften, vad är det för detaljer som gjordes där till 2005?
ang facelift dessutom:

Generellt 2005:
Serviceintervallen ändrad till
3000 mil (bensinmotorer).

Stor facelift exteriört och interiört.

Exteriört: Ny front med större
grill, nya strålkastare med högtrycksspolning,
ny spoiler med
nya dimljus, nya bakljus i klarglas,
Volvoemblemet flyttat till mitten
på bakluckan, färganpassade
stötfångare, nya torkarblad
”Fatblade”, färganpassade lister,
krominlägg i stötfångare
(Business++).

Interiört: Ny mittkonsol och ny
tunnelkonsol, Spaceball växelspak
som tillval, nya framstolar.
Färddator, DSTC, stereo och
EBA ingår som standardutrustn
flyvert skrev:Någon får rätta mig, jag har fått för mig att från någon årsmodell går det bara att stänga av anti-slir funktionen i DSTC på vanliga V70N. Anti-sladd komponenten (Active Yaw Control är konstant på för säkerheten).

O visst har man sneglat på Audi-bilar... en RS6 eller S8 vore inte helt fel. Dock är det (minst?) 2x pengarna för en ny sån jmf Volvo R (som inte längre säljs). Dock fattas trissvinsten ännu ...

du har rätt. funktionen har ändrats från av till att bara antispinn stängs av
jimjam skrev:Hej.
Jag köpte en V70 T5'a -01 för fyra år sedan och jag letade ca 3 mån innan jag hittade min bil med rätt utr inkl DSTC. ( Importbil. Nästa inga svenska bilad hade den funktionen)
DSTC fungerade mycket bra på senaste fjällresan där man körde på mycket hala vintervägar.

Lycka till!
//Jimjam
Visst finns DSTC på massor av äldre bilar än -05. Många bilar utrustades med "paket" där all "bra och ha"-utrusning var monterad inklusive DSTC.
Men "snålvargarna" som köpte 140hk snik med "clean-paket", fick naturligtvis inte med denna förträffliga säkerhetsutrustning utan att betala extra.

jimjam, din bil är inte på något sätt en exklusiv importvagn med något extravagant, bara för att den har DSTC. Däremot är det många importvagnar som saknar naturlig nordisk utrustning.

Det som glädjer är att fler och fler äntligen insett, att antisladdsystem är något som man inte vill vara utan.

Kan det vara så, att DSTC kan vara en värdehöjande detalj beträffande andrahandsvärdet? :wink:

Likaså, att bilen kan bli mer lättsåld? :D
camaro69 skrev: Det som glädjer är att fler och fler äntligen insett, att antisladdsystem är något som man inte vill vara utan.

Kan det vara så, att DSTC kan vara en värdehöjande detalj beträffande andrahandsvärdet? :wink:

Likaså, att bilen kan bli mer lättsåld? :D
För mig är det så i alla fall, därav frågan.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]