Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TheBree
Jag har haft lite kontakt med Lasse nu lite då och då.
Vad gäller motorn har inget hänt :/ det senaste enl. SAAB är att de har bytt leverantör och det är därför det tar tid, dock vet de ej hur lång tid :(

Men nu till de positiva. Han har lite bilar pågång in som verkar vara något för mig. Bla en 9-3a -07 Aero 2,8 V6 Automat :D Och även några 9-3or 06-08 Aero som också skulle passa! :P Nu får vi bara se vad han kommer att få in. Sen ska jag åka och titta!
Användarvisningsbild
av TheBree
Japp, har bytt in Viggen :'( . Tyvärr.. Fast det kändes som det enda rätta. Orkade inte vänta mer heller.

Blev en SAAB 9-3 Vector 2.0T -07 som gått 9500 mil. Och självklart blev det automat!
Totalt sett är denna bilen mycket bättre än Viggen på alla punkter, med undantag för motorn (210 hk i denna). Men man åker flottare, nyare etc.
Men jag saknar det där suget som blev när man gör en "kickdown" som blev på Viggen!

Det som händer med viggen är att han låter den stå tills han hittar en begagnad motor som inte kostar aset! Troligtvis skulle han fixa den till våren, sen om han säljer den vidare eller behåller den själv vet han inte...

Tack för två fina år!

RIP VIGGEN
Användarvisningsbild
av cybermunk
Synd på en fin bil.
Men en 9-3 Vector e inte fy skam det heller.
Lycka till med bilen, startar du en tråd om den eller ska du låta den komma in i "familjen" först?
av Lövet
Du kommer ha precis lika roligt, om inte mer, i din Vector om du masserar motorn lite. Väghållningen är helt otroligt mycket bättre på 9-3SS än ng9-3.
Användarvisningsbild
av Nexus
går ju få fart på en vector oxå.min bror har en 1,8t? som är uppdaterad med BSR steg 3 och satan i gatan vilken skillnad det blev på bil.Nu är den ju nästan kul köra trotts att det är en saab :wink:
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p&a[…]

Jag byter rem varje till varanat år. Vä[…]

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.volvo[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]